tirsdag 22. september 2009

Gamle vakre ting

Jeg er som sagt meget glad i arvegods og gammle ting jeg får tak i. Her er noen av de jeg er mest glad i.




Denne fikk jeg tak i en brukt butikk, funker på grammet, og en hyggelig pris selvfølgelig. Finnes mange fine slike å få tak i, og hvorfor ikke en gammel fremfor en ny?




Dette er arvegods, og er veldig glad i denne. Den er i ekte sølv og krystall, den tilhørte min herlig oldemor. Vakker?




Denne kommer også fra min oldemor, jeg holdt på å male den en gang i tiden, men ble usikker. Den har jo litt sjarm slik den er. Meningen er vel egentlig å bruke den på badet til vaske servanten når vi en gang får pusset det opp vel å merke.









Her er ett annet bilde jeg har fått tak i til barnerommet. Det finnes en del forskjellige av disse, og ja jeg leter etter ett til. Men de går fort så er vanskelige å få tak i. Men disse er bare herlige, og passer godt inn på ett barnerom.





Til slutt idag må jeg bare ta med denne flotte spilledåsen. Den fikk jeg til bryllupet, den har fått sin plass i skapet med søvltøyet og lintøyet. Spiller ganske fint og. Ha en fantastisk dag alle sammen.

5 kommentarer:

  1. Ja jeg sverger også til det gamle...Utrolig fine ting du har arvet fra din oldemor ! Heldige du :-)

    Ønsker dg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Heisan! Du hadde jammen en koselig blogg - og velkommen til NIB! Klem fra Gro

    SvarSlett
  3. Å, så innmari vakker karaffel! Den hadde jeg skullet gitt mye for, ja! ;)
    Ellers må jeg si at vekten din er mye finere enn min. Jeg har en ny (ny & ny, den er 10 år gammel nå da) EKG-vekt med svart fot. Ønsket meg en sånn leeenge, husker jeg!
    Bildene du fikk i på brukthandleren (de to lenger ned her) var også innmari fine! Litt misunnelig, kan man si! ;)

    SvarSlett
  4. Så mye flott du viser! Er veldig glad i samme stil som deg og synes den karaffelen du har er bare nyyyydelig!! Kommoden er sjarmerende og fin som den er-gøy når ikke alle møbler er malt på samme måte. Englebildet er jeg også svak for. Jeg har 2 i samme stilen som hang på mitt barnerom og som jeg nå har tatt vare på - gøy! For en spesiell spilledåse-herlig!
    Ønsker deg en nydelig uke og linker deg opp hos meg:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kommentaren inne hos meg :))
    Ser du er fra vennesla :)) Ikke langt fra meg det...

    Så nydelige ting du viser, herlige gamle ting !!
    Flott blogg du har og her kommer jeg tilbake :)

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett