mandag 26. oktober 2009

Aldri for sent...

For en stund sia sa jeg at jeg skulle male ett bilde til min bror.... Og det tok sin tid, men nå er jeg endelig ferdig. Faktisk akkurat blitt ferdig. Er sånn avogtil at man bruker litt tid. Og var ikke akkurat tid eller lys til å ta bilde, men her er nå noen. Utålmodig som jeg er ser jeg og at det mangler ett komma, men fikser det etterpå...
Ellers idag kom jeg i tale med noen som snakket om at det ikke er lov å plukke kvister fra lerketre?? Ikke hørt om før jeg men..
Noen andre som har hørt om det? Skjønner jo at det ikke er lov i parker og slikt, men i det fri?
Jeg tar nå iallefall sjansen hvis den byr seg..
Har vært i skogen og sett her, men ingen lykke. Har fått noen tips, men er litt kronglete å komme til, og om det er privat grunn vet jeg heller ikke. Så leiter litt til jeg tror jeg...
Gressenke som vanlig idag ja, så nå ska noen trøtte unger få stell og snart i seng. Og etter det skal jeg få pusle med mitt, det gleder jeg meg til. Været har og vært fint idag, så mose fikk jeg da plukket litt av.
Klemmer i fleng fra meg....

9 kommentarer:

  1. Bildet blei kjempefint. Dette var litt morsomt, for akkurat den bønna/diktet har eg på eit lite bilde som eg har arva frå mi bestemor. Har "tygd" på det mange gangar. Er kjekt å ferdigstille prosjekt, ikkje sant..!? Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  2. Du har ikkje lov til å brekke greiner av trær uten å spørre grunneier om lov først. Men finner du kongler og gamle greiner på bakken , synst vertfall eg det er greit om du plukker noen. Vertfall så lenge det er til eget bruk ikkje for å selge videre kanskje.
    Klem fra Mira (Grunneier).

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så fint bilde. veldig koselig tekst som kan sette tankene i sving...
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Så flink du er å male:)Synest bilde var lekkert! Din bror er ein heldig kar:)
    Min mor er også flink å male:)
    Nattaklem

    SvarSlett
  5. mei minka... så fint bilde du har laget, tror du har en stor kunstner i deg;=)diktet er også så nyderligt.
    driver selv å pusler med småting til butikken i kveld, men må jo innom bloggene vär halvtime, kan jo gå glipp av noe vet du;=)
    klem bella

    SvarSlett
  6. Åååå du er bare dyktig!! Dette likte jeg kjempegodt! Veldig sart og fint med engelen og teksten satte tankene i sving. Akkurat slik det skal være når en ser et fint bilde:o))
    Dette med lerketre har ikke jeg visst heller. Har nok tenkt som deg at det går så lenge det ikke er i en park eller i en privat hage....
    Lærte noe nytt der ja:o)
    Ha en fin uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig hilsen :)
    Så koselig bilde du har laget.

    I det fri trodde jeg det var lov å plukke lerkekvister..?
    Har da ikke sett noe forbud om det.

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Så fantastiks flott det var!! Skal si du er flink til å male! Det setter han sikkert stor pris på! Dette med trær aner jeg virkelig ikke.. HAr stort sett stjelt ting langt inne i skogen:P

    Ha en flott dag!

    SvarSlett