tirsdag 13. oktober 2009

En smugtitt på barnerommet



Her er bare en smugtitt på barne rommet. Vi skal bytte soverom med ungene etterhvert, så hele rommet er ikke så veldig mye å se til. Men noen få bilder får jeg alltids til.
Ett par herlige bamser fra Lisbeth Dahl, en til de hver.
Blir litt rosa innslag her ser jeg. Mine drømmer for det nye barnerommet går mye i hvitt, gamle fine treleker, fine bilder på veggene, og nydelige møbler. Hmm, lett å drømme seg bort ja.
Denne taklampen falt jeg litt for, er ikke en som man finner overalt. Kjøpte den på en nydelig butikk i Stavanger som het Pikene fra landet. Den er desverre lagt ned, snufs.

Og ja sengehesten på himmelsengen er ikke akkurat den peneste, men duger. Eldste datteren min ligg på kryss og tvers, opp og ned i mente, så det behøvs en stund til. Men senga er lekker, den er over hundre år og vært i familien hele tiden. Når neste man er ferdig med sprinkelsenga må jeg ut å finne meg en like fin seng til henne, skjønt det blir sikkert ikke like lett. Men den blir hvertfall hvit.

Et dukkehus må alle små prinsesser ha. Og da falt valget på denne flotte kjøpt på Tiny, også en kjempe butikk.

Og selvfølgelig lyver bildene mine litt, for rommet er egentlig stappfull av leker, masse plastleker. Disse skal jeg en dag få ryddet vekk, noen skal jeg gi bort og noen ender vel på mammas loft. er ikke glad i plastleker, men når en får i gaver så må en jo bare bukke og neie. Men nå begynner heldigvis ungene å bli lei de, og da tar jeg affære.

Og som dere ser har jeg og bestemor litt dilla på spilledåser, alle er på barnas rom. Gamle og nye, mange fine melodier å velge melllom. Eldste datteren liker å spille en hver kveld når hun legger seg, kjempe koselig.



Denne er fra Lisbeth Dahl, synes den var så søt. Hun har så mange fine ting til barna, og de voksne. Og tingene er som regel heller ikke gale i pris.
Og her står de alle samlet og pryder kleskapet.

Ellers idag har jeg vært å handlet tusj og maling til tekstil, så blir gøy å teste de ut når jeg får tid. Nå skal det faktisk bli tv kveld, men popper nok innom alle de nye innleggene utover kvelden, livredd for å gå glipp av noe.
Kos dere damer
Klem Kristin




3 kommentarer:

  1. Så koslig barnerom. Og nydelige spilledåser:)
    Bjørkekvistehjertet var kjempelett å lage:)
    Her ligger det kjempe fin oppskrift med bilder:
    http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=13085489&mpage=1

    Klemmer fra Karianne

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Jeg synes det er såå fint med vimpler på barnerom :)

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  3. hei... for et nyderlig barnerom du har laget,og bloggen din er kjempekoselig.
    legger meg som fölger.
    klem bella

    SvarSlett