søndag 4. oktober 2009

Endelig!!!!!




Spisestuen min er ferdig malt og herdet. Og ja, jeg har ingen gammel fin spisestue, den er av nyere dato og fra Skeidar, men med maling og nye knotter gjør den sin nytte foreløpig. Deilig å få ting på plass igjen. I mellom tiden har jeg leitet febrilt etter en plastduk som er gjennomsiktig med små søte hvite prikker på. Men den er ikke å oppdrive, alle er tomme. Siden jeg har små barn vil jeg gjerne ha en slik som kan beskytte bordet. Samtidig er det en fin beskytter for de gamle dukene. Jeg fant da en erstatter, på jydsk, tenke seg til. Men kvaliteten er jo deretter, tykk, veldig stiv og ingen søte hvite prikker på. Men den får duge frem til noe annet dukker opp. Så hvis noen vet om denne duken finnes, eller har ett bedre alternativ, så føl deg fri til å hyle ut.

Knottene var søte.

Og her er det ferdig pyntet, godt å få på plass pynten. Den har jeg savnet, har vel og merke sett den hver gang før jeg la meg og når jeg stod opp. Men den kommer mer til rette i spisestua.

Med det samme jeg var så godt igang malte jeg den gammle pidestalen etter oldemor. Her har ett bok/bilde stativ fått sin plass, sammen med en bok jeg er veldig glad i.



Ha en fortreffelig fin dag videre
Klem Kristin

14 kommentarer:

  1. Ingenting som er så kjekt som å sette ting på plass og ordne oppigjen etter malingsfornying. Og så kjekt å få heilt nye møblar med heilt nytt uttrykk for ein billig penge og ikkje allverdens mykje arbeid...Dessutan er jo gjenbruk slett ikkje å forakte...Dette blei jo fint!

    SvarSlett
  2. Sååå fin den ble da :))) Behøver ikke være gammelt for at det skal bli stilig nei:)))

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Ja,vuggen er for fin til å pakkes bort,men vi trenger plassen...
    Koselig du var innom bloggen min! Kom gjerne igjen:)

    Klem fra Bette!

    SvarSlett
  4. Hei så hyggelig at du reklamerer for boken vår....håper den er til inspirasjon og glede.
    Nydelige bilder av spisestuen din...vakkert.
    Håper du finner den rette voksduken.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  5. Hei, takk for koselig kommentar. Spisestuen ble nyyydelig, så herlig med lyst og hvitt. Knottene var også helt skjønne. Ha en fin kveld, klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Litt maling ordnar ofte opp når ein ikkje har mulighet til å skaffe nytt ja, så kan møbelet glede enno nokre år :-D Og så fin pynt du hadde på bordet! Nydelig stilleben! :D

    SvarSlett
  7. Utrolig hvor fint det blir med litt maling og litt arbeid. Morsomt å fornye litt også:-)
    Ha en fin dag. Klem Ingrid

    SvarSlett
  8. Så flott spisestua ble!!Jeg hadde akkurat maken, men solgte den på finn fordi jeg ikke likte fargen...tenk, hadde jeg bare fått på et par-tre malingstrøk..Men, men, gjort er gjort:-) Det ble hvertfall lekkert hos deg!!

    Camilla:-)

    SvarSlett
  9. Så fin blogg du har :) Masse fine inspirerende bilder:)
    Vi har også kjøpt oss et gammel hus på landet, og kjøpt oss arbeid som de sier, så der er nok å ta seg til...

    Likte den hvite spisestuen din, vi har en arvegods-spisestue, av typen fin og mektig, men veldig mørk. Den skal vel få seg en runde med oppussing etterhvert den også tenker jeg :)

    Takk for titten og ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  10. Så fint det har blitt! Det er bare noen små grep som skal til... Veldig kjekt!

    Takk for koselig hilsen på bloggen min forresten.
    God kveld til deg fra meg. ;)

    SvarSlett
  11. Vet ikke hvor du bor,men jeg har kjøpt den duken på Lille Due i DRøbak..
    Anette:-)

    SvarSlett
  12. Sååå fint det ble :)
    Alt blir så utrolig mye bedre med maling...
    Her er mange hekleoppskrifter hvis du trenger insirasjon :
    http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=Crochet

    Ha en strålende flott kveld
    *Siv*

    SvarSlett
  13. Hei!
    Takk for hyggelig kommentar. Spisestuen din ble flott, litt maling gjør underverker.
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  14. Jeg kjøpte en rimelig, men fin transparent voksduk fra Stoff & Stil (nettet) som har søte blomster. Den ligger på kjøkkenbordet mitt over den heklede duken....
    Kanskje de har mer igjen!
    PS å pakke opp varer er som julaften! Dessverre noen skuffelser siden jeg ikke har sett alle tingene live, og bildene i katalogene lyger. Flere positive overraskelser også da! ;)

    SvarSlett