tirsdag 27. oktober 2009


For en liten stund sia lagde jeg ett stort hjerte til meg selv med ratta og mose, og selvfølgelig ville min kjære mor og ha en. Så det var bare å sette igang å få tak i materialer og begynne å lage. Var godt igang på lørdagskvelden, men gikk jo tom for ståltråd... Men endelig, igår ble jeg ferdig. Hadde ikke nok ratta, så ble en siden med det og en siden med mose. Men syntes ikke det gjorde noe, da kan den brukes begge veier etter hva man vil ha frem!!


Igår stakk jeg innom brukthandelen her i bygda, titt innom for ikke å gå glipp av noe.... Her fant jeg meg en herlig duk. Det var ett par flekker på den, men de fikf jeg av i klor og maskinen. Duken var så billig at jeg tok sjansen på at det gikk greit, den kostet meg 15 kroner. Tror ikke den er veldig gammel, for den er sydd på maskin ser det ut som. Men kjempe herlige broderinger og kanter, mye dill dall. Den er ikke strøket kan man si, men måtte bare ta bilder nå. Rekker ikke stryke før vi reiser til hovedstaten om non dager...





Ellers har dagene nå godt med til å fylle igjen etter at vi drenerte på sensommeren. Har hatt det ganske så grusomt rundt huset sia da. Og får nok klare meg til våren med resten. Til våren blir det bra, har nemlig fått tak i gammle brostein fra Stavanger som jeg skal ha under kjøkken vinduet. Her kommer en koselig sitteplass forhåpentligvis, til våren..


Han godeste svigerfar har og vært her ett par dager å hjulpet til. Og som dere ser har og eldste datter vært ivrig med.



Nå har jeg akkurat vært ute å brukt høytrykkspyleren. Blir mye shit etter mye traktorkjøring på plassen. Og med dyr er ikke det så greit. Siste timen jeg stod der ute så jeg ikke mye, så kan bli spennende å se i morgen... Nå resten av kvelden blir det litt titting på alles blogger og tv..
Mulig innlegget ble litt rart først, håper jeg fikk rettet det. Er ikke alltid lett å holde hodet kaldt med unger rundt beina.
Kos dere, klem Kristin

4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og blogg, her må jeg innom igjen..håper du får en fin kveld..klem Stine
    De blondedukene var jo bare lekre!

    SvarSlett
  2. Mange jern i ilden, ser eg... Eg er veldig imponert over desse hjerta dine. Har grådig lyst å prøve det... Må nok ein tur innom blomsterbutikken og sjå om eg kanskje skjønar litt meir av dette... Flott duk du fekk tak i! Ha ein god kveld!

    SvarSlett
  3. Hei Kristin
    En aktiv dame du... så utrolig skjønne mose hjerter du har laget... må ut å plukke mose en dag jeg også...

    Klem kerstin

    SvarSlett
  4. Nydelige hjerte da:)Å den duken var kjempe fin:)
    Er sjølv også titt innom bruktbutikken!
    Du er sååå flink ei dame:)
    Nattaklem:)

    SvarSlett