onsdag 2. desember 2009

Julemarked og Tigerstaden

Endelig..... Er i vel lengste tid siden innlegg sist.. Idet siste har jeg arbeidet voldsomt med å bli ferdig til julemarkedet jeg var med på i helgen. Julemarkedet var kjempe koselig, absolutt noe jeg har lyst til å gjøre igjen. Ikke at man blir rik i kroner, men blir rik på andre måter.. Hele den siste uka før markedet var jeg og med på en slik familie uke på rusklinikken her i Kristiansand. for de som ikke har fått det med seg er min kjære herlige bror der.... ett slikt opplegg som vi i familien var med på er noe alle og enhver burde hatt opplevd. Dette var ett opplegg for oss som er pårørende, ikke for ruspasienten. Og jeg er så glad jeg ble med, de som ikke ble med kan angre.. Ved dette opplegget lærer enn masse om seg selv, og en får en vanvittig selvinsikt. Ett virkelig flott opplegg som jeg vil huske resten av livet. Vel ble det slitsomt å klare å gjøre seg ferdig med tingene til markedet, men det gikk...





Morraen etter markedet ble jeg overrasket av mannen med en tur til tigerstaden. Ikke visste jeg va vi sku, men satt meg på toget og lurte fælt.... Vi kom fram og ble innlosjert på Thon Opera hotell, ett flott hotell syntes jeg. Og billetter fikk vi, vi sku på konsert med ei svensk gruppe jeg er blitt veldig glad i, Fever Ray . Konserten var så bra, helt i min gate... Og gode middager og litt shopping ble det på meg og. Vi møtte og min kjære pappa som bor der inne, var forresten han som spanderte sko på meg. Og godt var det, jeg hadde ikke hatt råd til de skoa selv...

Shoppingen ble selvsagt tatt på Grunerløkka, så masse flotte butikker. Ble ikke så mye i handlenettet på meg men elsker å gå å titte. Jeg fikke meg ei lue og en genser, ellers ble det litt shopping på mannen denne gangen faktisk, det er ikke ofte.. Bilder av dette kommer heller ei anna gang. Her er bilder av de butikkene jeg bare må innom når jeg er der..
Dette er en herlig liten koslelig butikk.


Denne butikken er bare utrolig flott, masse flott å se på.



Her har de masse fine smykker, litt gaveartikler og klær, de har og en helt ny butikk i samme strøket, rakk ikke innom den dessverre.


Sjarm er jo og bare helt herlig... Masse flotte varer, sku gjerne handlet mye mer jeg.


Dette er barnebutikk med stor B, helt utrolig flotte ting. Treleker og div spill og mye mye mer, bare elsker denne.. Sprell heter den..Men de var dessverre tomme for den julekalenderen jeg ville ha.


Denne gangen oppdaget jeg og en flott butikk, vi sku ha noe badekuler. Og på byporten hadde de to å velge mellom, men valget var ikke vanskelig.. Lush er en fantastisk herlig butikk, så innbydende. Jeg pleier aldri å handle slike ting, men gjett om jeg ble overbevist, handlet litt jeg... Anbefales på det sterkeste!! Men butikken bør oppleves i virkeligheten..

Dakar mine småtroll, de har blitt forsømt i år... Pleier å ha pakkekalender, men har ikke hatt tid i år. Så jeg og mannen tenkte å gjøre det lettvint med fine ferdige kalendere, men gjett om vi var for sent ute!!! Så pakkekalender blir det likevel, må pakke og gjøre klar i kveld, litt vel sent men..Godt mine er små og ikke skjønner så mye av det enda...

Alt i alt, en flott tur...Takk til min flotte mann!

Ønsker dere alle en utrolig fin uke med førjulskos, her ska det pyntes, det trengs litt julepynt her...Klemmer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar