mandag 18. januar 2010

Familieutflukt og bilhaveri...

Sist fredag sku vi igjen ha en familieutflukt, denne gangen til min tante som bor på Justøya(for de som vet hvor det er). Vi sku ha ishockey kamp, voksne og barn..Siden sku vi til tante og spise kveldsmat. Vi gledet oss voldsomt, jeg, eldste datteren, min bror og min kusine fra feil side da vel og merke..Men på vei ut(turen tar rundt en time) ca 10 min før endestasjon, kommer der rare lyder, røyk og lukt fra bilen...Heldigvis var mannen min og minsten ikke så langt unna på handletur. Fant ut at det var ikke trygt å kjøre bilen, men vi sku ikke snu når vi først var komt så langt. Vel og merke er min familie kjent for å være veldig stae og stolte...Vi fortsatte turen og kom frem, der tok min mann bilen videre til verksted. Vi fikk kost oss på skøyter, og de nye skøytene mine var fantastiske, var som å ha skikkelige gode sko på seg.


Her er min bror og min tante falt tilbake til barndommen og døyper hverandre...


Og slik så de ut etterpå...


Både små og firbeinte koste seg...



Vi kost oss til langt på kveld før turen gikk til min tantes varmestue med kveldsmat. Kvelden ble vel sen, og er imponert over jenta mi på bare snart 4 år som holdt ut til nattetimer uten klaging eller sutring. Deilig utflukt var det også denne uka...

Men tilbake til bilen, tro det eller ei, i fjor var vi uheldige og bakakselen knakk, noe som er meget uvanlig og meget dyrt (mekanikeren på audi hadde aldri hørt om det ei gang). Det endte opp med en brukt ny del, siden de aldri egentlig knakk. Men joda, den knakk igjen..... Så nå sitter vi her oppe i heia uten 4 trekk å komme opp bakkene med. Mannen klarer avogtil å komme opp med den andre løne bilen vår, men der tør ikke jeg prøve meg... Og nå ska min mann ha vakt fra helga og 2 uker frem, så nå blir jeg huleboer i nesten 3 uker, skrekk og gru.... Bakkene våre er sabla smale og bratte, er ikke plass i bredden til ett mennesk og en bil, så blir dermed ikke helt trygt med meg selv og to små unger og barnevogn nedover. Ikke minst tungt hjem igjen og, ettersom bakkene er laaaange. Dette kan bli spennende, men har handlet meg noen lerret, så har jeg litt småprosjekter. Så tiden ska vel gå...Men dere kan jo tro vi føler vi har gullhår ett viss sted..... Håper lykken snur snart..
Idag ble det ikke mye interiør innlegg men...
Ellers vil jeg ønske dere alle ei fin fin ny uke, klems....

6 kommentarer:

  1. Uff og uff, ikkje kjekt med bilhavari! Men du får tenke positivt og kose deg med inne- og heimeaktivitetar dei neste vekene, er jo kjekt det og! ;-)

    SvarSlett
  2. Å så kjederlig med bilen.En så unödvendig irritasjon syns jeg,man blir bare satt helt ut når bilen ikke funker.
    Men det så utrolig koselig ut ute på isen,man trenger slike ting innimellom,får på en måte ny energi,
    Ang portoen, ja det er svindyrt å sende utenomlandt så jeg mailer deg addr til min datter.
    Jeg har enda ikke kommet over att jeg vant,det er bare så utroligt.
    Ha en fin uke vennen.
    klem bella

    SvarSlett
  3. Så koselig med slike familesammenkomstar! Ser ut som de hadde det veldig gøy!
    :o)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Moro med aking... :-)
    Ja, vi er heldige som har god takhøyde på loftet. Kunne vært bredere, men takvinkelen er så spiss på dette 50-talls huset..;_) Bygging av seng/sofa inn i skråtaket, hvite bjelker er noe av dedt vi ønsker å få til:-)
    Ha en fin dag
    Kristin

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig visitt:o)
    Denne akedagen såg helt super ut!! Vi hadde en lignende sammenkomst rett etter nyttår. Så mange fine barndomsminner det blir når barn og voksne kan ake sammen:o)
    Tviler ikke på at hytta deres blir flott når den kommer i dine hender!
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  6. Ser ut til at dere har hatt det skikkelig artig, både store og små, og den firbente. :)

    SvarSlett