søndag 24. januar 2010

Makeover...Og malerier..

Jeg har hatt en kommode og ett speil i gangen som jeg aller helst vil bytte ut..Men har ikke komt over det rette enda, så i påvente av det riktige så fant jeg ut at jeg sku iallefall male det.
Slik så det ut før, veldig dårlig før bilde men....


Og slik ble resultatet(se nå bort fra fiskebeintapet..sak skiftes med stunder)....Litt i tvil enda om jeg ska pusse den litt slitt???Noen meninger?


Litt pynt som har blitt flyttet litt rundt og fått ny plas...


Som tidligere sagt er min kjære bror på behandling for rus..Og i den anledning malte jeg ett bilde til han. Så spurte han om han kunne henge det opp på behandlingsstedet, og det sa jeg ja til. Og etter det har jeg fått 4 bestillinger på mine bilder derfra, fra andre pasienter, menn vel og merke..Disse er annerledes enn det første, men kan jo ikke ha alle like heller...Det som er spesielt med bildene er Sinnsrobønnen, den brukes daglig på behandlingsstedet, derfor er den i sentrum på alle..








Nei, nå må jeg fortsette på mine andre maleprosjekter, fikk igår inn en svær sjenk som ska få litt makeover...Mye arbeid der ja...
Ha en koselig søndag videre,klems...

9 kommentarer:

  1. No blei eg skikkleg ipmonert! Så fine bilder, og så flott med den den bønna. Eg har eit lite bilde sjølv med den på, syns den er fin. Skikkeleg effektiv på oppussingsfronten er du også. Kjekt med forandring, og spesielt når ein kan gjere ting ein er lei av nye for ein billig penge. Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  2. De er flotte de maleriene dine, og jeg skjønner godt at gutta på rus faller for de, de betyr sikkert noe helt spesielt for dem... Snill du er:o)

    Speilet og kommoden ble kjempefine, det er så utrolig hva den hvitmalingen gjør altså...

    Ha en fortsatt god søndag!

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Så vakkert innlegg, Minka! Sitter her med gåsehud både fordi bildene dine var så vakre, men også fordi diktet rører meg og bakgrunnen til hvorfor du lager dem, er gangske så sterk... Så god du er:o)
    Speilet i gangen ble kjempefint! Jeg er så lykkelig over å høre at det er flere enn oss som fortsatt har fiskebeinsmønster på veggene :o)))) Er så lei den glasfiberstria, men sånn var det da vi bygde - alle skulle ha denne typen strie. Er spendt på hva du kommer frem til....pusse den - ja det var kanskje en ide???!:o)
    Ønsker deg en flott søndagskveld, og krysser fingrene for din kjære bror!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Både speilet og kommoden ble kjempefine!Utrolig hva litt hvitmaling kan utrette.Fiskebeinmønstret strie har jeg også på gangen,på en vegg på stua og en vegg på kjøkkenet.Kanskje er den avlegs,men den duger da,veldig lett å male om når man ønsker en annen farve ihvertfall.

    SvarSlett
  5. Så fint det ble vennen !!! Trenger jo ikke bytte nå- utrolig hva litt maling gjør !
    Nydelige bilder - men en vakker , vakker tekst !! Håper det går bra med din kjære bror - goooood klem :)

    SvarSlett
  6. Så flott det ble! Både kommoden og ikke minst bildene. Flotte bilder, og med mer "mening"
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  7. Å..håper virkelig det går bra med broren din,takk for at du forteller...Bildene dine er virkelig flotte,så gøy å kunne sånt! OG hvitmaling gjorde susen,jeg synes det er veldig stilig å pusse det slitt jeg da..siden du spør!!
    klem

    SvarSlett
  8. Så fint speilet ble, det skal ofte ikke så mye til.
    Nydelige bilder du lager med så mye livsvisdom.
    God uke til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  9. Åij, så utrolig stilige bilder du maler!!:) virkelig fine!!!

    SvarSlett