torsdag 28. januar 2010

Trenger råd...

I disse dager omøbler jeg stua, fått malt ferdig sjenken, så det ble visst nødvendig med det... Tror jeg er fornøyd, bilder av det kommer i ett senere innlegg, sjenken må herdes ei uke før pynt og stæsj kommer på..

Men jeg har to gamle "kister", og de har begge egentlig en fin farge, slitt og alt det der.. Men er i tvil om jeg ska male dem hvite, da selvfølgelig også gjøre dem litt slitte. Mannen i hus gir bare opp og himler med øyne og rynker på nesa. Han er vel litt lei av mitt interiør mas og kjas.
Hva synes dere om at denne blir hvit?( denne har egentlig kanskje ikke så fin farge likevel)








Er en gammel ammunisjonskasse fra krigen, tysk.. Og plassen dens er her, og tenkte kanskje den vill gjøre seg fin hvit der. Men da forsvinner jo merkene fra krigen underveis.



Denne er en gammel verktøy kasse fra bestefar, den har egentlig virkelig en fin farge som den er, men..ville hvit vært bedre?


Den har litt drivved effekt farge, vanskelig å se på bildet men..


Så var det skapet mitt ved spisestuen (som er hvit). Den gir meg alvorlig hodebry..fargen bryter voldsomt, men ikke på en fin måte. Hvit eller drivved beis? Drivvedbeis frister meg litt, og blonder i glassrutene...Hmm...




Håper det er mange som vil gi meg råd, jeg føler meg rådvill....Fått masse kick om dagen jeg, rydder i skuffer og skap på kjøkkenet, men det tar lang tid, mye stæsj alle veier. Så det trengs..
Klemmer fra meg..

12 kommentarer:

  1. Hei! Superflott ting du veiser frem. Kassene var jo bare nydelige da, men mitt tips er å ikke male dem. Skapet derimot tror jeg blir enda lekrere i hvitt! Det var bare mine synspunkter på en torsdag! Klæm

    SvarSlett
  2. Så flotte ting! Jeg ville ikke malt kassa - synes den er fin som den er. Kan jeg spørre hva slags maling du har brukt på sjenken? Jeg har nemlig en stående som jeg har tenkt å male, så nyttige tips er greit å ta med seg ;)

    Klem

    SvarSlett
  3. Nå er kansje ikke jeg den rette til å gi råd eh hehehe sånn som jeg styrer med stua :P

    Men...kansje malt verktøykassa hvit med litt sånn slitt grått ??

    ååå det skapet var fiiint, det ville jeg malt i samme :)))

    SvarSlett
  4. Hei. Ville malt skapet. Er usikker på kistene.
    Klem :O)

    SvarSlett
  5. Hei! Du må ikkje finne på å male kassane!! Det vil du garantert komme til å angre på. Desse tinga har sjel, og den må dei få beholde. Skapet derimot kan du kanskje male...

    SvarSlett
  6. Hei:)
    Kassene må du ikkje male!!!
    Skapet blir lekkert i kvitt,litt slitt og kansje blonder på hyllekantane?
    Drivvedfarga med blonder høyrest også flott ut...Men du,dette finn du nok ut av...For dette KAN DU;)
    Lykke til:)
    Klem frå Astrid<3

    SvarSlett
  7. Ville helt klart malt skapet,og den første kisten du viste,men den andre hadde jeg beholdt trefarget!Men jeg er jo helt sånn som går amok med hvit maling og pensel da!
    Klemmer!!!

    SvarSlett
  8. Kaffe hvis du får kjangs til å komme? Jeg tar med termos ( forøvrig i turkis med rosa roser på) og veldig godt humør:))

    SvarSlett
  9. Mal første kista, behold den andre, mal skapet :D
    :o)

    SvarSlett
  10. Du er akkurat som meg, du:o) Jeg går også lenge og lurer på om jeg skal male om i enkelte tilfeller:o)
    Ville ha malt skapet - kanskje i drivved som du sier:o) Kistene ville jeg ha ventet med. Kanskje ville jeg ha beiset den ene lys innvendig og dandert den med koslige hvite teksiler og hatt den stående åpen til pynt...:o) Bruker du beis/faxelut vil du lysne det hele, men ikke få den markante kontrasten som ved maling.....
    Lykke til i allefall!
    Ha en flott morgendag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Gamle ting ville ikkje eg male! da forsvinner jo det som gjør det spesielt da. Drivvedfarge tror eg blir mer og mer populært nå. Ville kanskje prøvt det på skapet. men ikkje mal "kistene".

    God helg! Klem,

    SvarSlett
  12. Er det der en Wehrmacht ammunisjonskasse?
    Maler du den, er det som å male over et bilde. Legger du den ut på ebay slik den er, får du sikkert 200-300 Euro for den...kanskje mer!
    Gale amerikanske samlere betaler sikkert enda mer.

    SvarSlett