mandag 25. januar 2010

Utfordring, noe gammelt....

En utfordring kom for noen dager siden av bloggen Drømmen om en eplehage ... Vise noe som er gammelt, ikke nytt og kjøpt. Jeg har heldigvis mange gamle ting som er arvet, men idag hadde jeg lyst å vise frem det gamle trasebordet etter oldemor, jeg digger det og det blir nok aldri malt hvitt selv om jeg liker hvit. Noen ting maler man bare ikke, og her i hus er det dette..


Og noen gamle bilder som henger sammen på en vegg. Av bildene er det egentlig en serie på 10 tror jeg, men min bror måtte jo og få noen, så vi delte...



Til slutt idag vil jeg og vise frem den gamle familie bibelen, den har vel falmet gullkant på arkene..Den ska nok få sin plass når den gamle sjenken min er ferdig malt. Minsten har lange fingre her i hus, så den ligger sammenlagt under fugleburet på trasebordet foreløpig..


Ellers er jeg glad jeg har fått begynt malingen på sjenken. Igår ble den pusset og vasket med salmiakk. Snakk om løsemiddelskada....
Ikveld kommer eldeste jenta mi hjem fra Tigerstaden, hu og bestemor har vært å sett Disney on ice...Tror nok de har kost seg...
Ha en fin fin uke alle sammen...Og takk for kommentarer i sist innlegg, mulig jeg var litt privat, men hos oss er vi åpne om det meste...Klems

10 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du tok utfordringen, takk for det fine bidraget!

    Uvurderlig slike ting som har gode minner som følger de. Hvitt er lyst og lekker det, selv liker jeg innslag av noe mørkt inn i mellom. Og det bordet er jo nydelig som det er. Likeså bibelen (dån!) og bildene. Heldige du!

    Ha ei skjønn uke i ditt vakre hjem ♥

    SvarSlett
  2. Flotte ting som det sjuler seg historier og minner bak. Og som du sier er det ikke alt som kan males hvit, noen ting må bare være som de alltid har vært.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som har et så unikt eksemplar av Bibelen, den ser vakker ut.

    SvarSlett
  4. så mange flotte gamle ting:) Kosleig med slike bilder:)
    god kveld:)
    klem

    SvarSlett
  5. Vad härligt att ha en sådan gammal bibel bevarad!!
    Kram Anna

    SvarSlett
  6. Koselige gamle skatter, kanskje du hiver deg på min nye utfordring også? Fin dag til deg fra Maliva

    SvarSlett
  7. lovelyyyyy.. !
    finn noen blonder nå, så blir det perfekt!

    SvarSlett
  8. Det bordet må du aldri male, nei. Det var nydelig slitt, og akkurat passe fin farge.

    Jeg har også arvet et svært brunt skap. Men det er den perfekte farge i rommet det står. Ikke alt trenger en runde med malekosten.

    Visste ikke du malte bilder også?! Koselig bilde du malte til din bror. Og så gøy at det slo an blandt de andre.
    Det er vel ikke på Kontakten din bror er??
    Jeg har nemlig en bror som jobber og bor der.
    Bare lurte, for verden er ikke alltid så stor. Det har vi da sett!

    Ha en flott dag!
    Klem Marit

    SvarSlett
  9. så nydelige ting du viser... noen ting må man bare ikke male nei og dete r utrolig viktig å bevare dem slik de er synes jeg. Jeg har selv spisebord fra mine oldeforeldre som jeg aldri kommer til å svinge malekosten over, ellers så har jeg jo skatollet. Idag fant jeg en hemmelis skuff i skatollet, spennende. Pg jeg finner nye rom hver gang... kjenner jeg er utrolig glad i det møbelet.

    Ønsker deg en nydelig trsdagskveld. God klem fra Monica

    SvarSlett
  10. Så flott familie vegg.. ydelige rammer..

    er helt enig med deg at noen ting skal få være slik de er---

    Flotte bilder hos deg...

    ha en fin dag.:
    klem Kerstin

    SvarSlett