onsdag 27. januar 2010

Utfordring, smykkestativ...

Idag vil jeg gjerne ta imot utfordringen til Malivasverden .....Jeg har ikke kjøpt meg noe smykkestativ, jeg bruker stearinlysholderen på den gamle soveromskommoden fra min kjære mormor. Og jeg synes det funker fint, pynter litt opp..



Ellers har jeg ett søtt lite smykkeskrin etter ei kjær gammel tante, det huser gamle armbånd og ringer jeg har arvet og er veldig glad i...






Her er ett av mine arbånd som er arvet, elsker det.. Husker jeg fikk det på min attenårsdag av mormor, noe hu fikk da hu va yngre.


Og denne ringen var selvskreven til meg da mormor gikk bort fra oss..Hun husket at denne ønsket jeg meg helt fra lita av. Den har alltid fasinert meg, husker mormor brukte den daglig. Jeg bruker den bare til spesielle anledninger, da selve ringen er veldig tynn og henger fort opp i ting..Allerede fikset den en gang, og husker den gang at jeg ba gullsmeden om å lage ringen litt tykkere. Men da den var ferdig og jeg sku hente den hadde gullsmeden funnet ut at ringen ikke var verdt å gjøre bredere, den var ikke så verdifull....Men for min del er den det, så dit går jeg aldri igjen.


Jaja, da fikk jeg vist litt av smykkene mine og. De har ikke så mye penge verdi, men verdt alt for meg....

Ha en koselig varm onsdagskveld videre, kaldere vær er meldt igjen....Klems

5 kommentarer:

  1. Hei! Takk for koselige ord under innlegget mitt!:-) Morsomt å se hvordan du oppbevarer smykkene dine:) Klem Camilla

    SvarSlett
  2. Heisann:) så fin den statuen ble når du sprayet den, den som du viser i innlegget under her. Du minnet meg på at jeg har en englefigur som ligger nede som jeg vil spraye, den er ikke meg i det hele tatt!! men dersom jeg sprayer den hvit tror jeg den blir nydelig!!! Vakre måter og oppbevare smykker på. Nydleig smykkeskrin og helskjønn ring. Hadde nok helelr ikke gått tilbake til den gullsmeden, at det er mulig å si slikt da... ønsker deg en nydelig onsdagskveld. klem monica

    SvarSlett
  3. veldig koselige oppbevaringer du har!!
    Og så har jeg lest det du skrev til meg om broren din flere ganger,skjønner deg og godt og forstår det du skriver!! Allikevel modig!!
    Stor klem

    SvarSlett
  4. Så smart og koselig smykkestativ du har!
    Elsker selv å bruke smykker i innredningen:-)

    Ringen du har arvet var nydelig,- gode minner er gull verdt!

    Ha en fin torsdag*s*

    SvarSlett
  5. Hej. Fandt din blog hos Solveig. God ide med at bruge lysestagerne som smykke stativ; mine egne ligger rundt omkring endnu... Godt at du beholdt kisterne som de var. De er helt fantastiske synes jeg. Kig endelig forbi min blog, hvis du har tid.. Hilsen Conny

    SvarSlett