søndag 31. januar 2010

Utfordring, tar du den?

Jeg var inne å tittet hos Hilde Heimdal.. (titt innom henne hvis du ikke har, flott blogg). Og hu hadde blogget litt om det svarte i interiøret..Da fikk jeg lyst å lage en utfordring om dette. Svart og grått kommer vel litt mer inn nå tror jeg hvertfall, og det bryter fint til det ellers så lyse vi har hjemme..Jeg for min del hadde en nokså mørk periode for noen år siden, så jeg mangler ikke noe når jeg vil bryte det hvite litt med det mørke. Og tenke seg til, for 2 år siden pusset vi opp kjøkkenet, i SORT...Men det må blogges om ei anna gang, da det ikke er helt ferdig med lister og småting..

Her har jeg arvet en søt liten sort hatt av min mormor. Den pyntet før soverommet, men nå når jeg er ferdig med malingsprosjektene i stua ska den få pryde litt her..





Denne figuren har jeg og arvet etter min mormor. Husker at den facinerte meg da jeg var liten..Og har ikke hjerte til å gjemme den vekk. Godt vindusposten min er sterk, for den veier ett tonn.....


Ei tavle har vel de fleste, jeg liker min godt jeg..


Så var det denne da..Nydelig...


Med ett gammelt barneforkle (arvet det og) over blir det romantisk..


Slik ser det ut..Når man har småbarnehender må man sikre seg litt, og denne har jeg arvet etter oldemor..


Nå, tar dere utfordringen med å vise frem litt a det sorte eller mørke hos dere??

Ha en flott søndag videre, klems...

11 kommentarer:

  1. Flotte bilder :)
    du må bli ferdig med kjøkkenet ditt så du kan få vist det frem hehe...
    Jeg tar utfordringen, men må vente en dag eller to ;)

    Klem,kari

    SvarSlett
  2. Alltid gøy med utfordringar!Går av og til tom for noo å blogge om...Trur eg skal ta utfordringa;)Men,har ikkje tid i dag!
    Masse fint du viser:)
    Kjempe flott i nnlegg:)
    Ønsker deg ein kos søndag vidare<3
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  3. Den utfordringen tar jeg!:) Men ikke i kveld,det må bli en dag til uka. Nå verker ryggen og armene etter maling av panel som er malt x ntall ganger før.
    Du har jammen em flott blogg. Har lagt meg til som følger og kommer garantert tilbake.
    Ha en flott kveld videre!:)

    SvarSlett
  4. Skal få tatt den til uka,har da noe tror jeg...??

    SvarSlett
  5. Hei!
    Flotte svarte ting. Man trenger litt kontraster mot det hvite og lyse også. Jeg slenger meg med på utfordringen, bare jeg får anledning til å ta bilder og litt mer av de svarte detaljene kommer på plass igjen. Litt kjedelig å fotografere ting og tang i en pappeske...
    ha en fin kommende uke

    SvarSlett
  6. Så fint innlegg - gøy med utfordringer. Skal prøve å få tatt utfordringen en av de første dagene! :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Svart er nok ikke helt min farge heller, men jeg skal forsøke å finne noe! Den figuren du har arvet etter mormor var nydelig, og den må du ikke gjemme bort, nei! Skjermbrettet foran ovnene er jo også en klassiker, og så er det hyggelig med alt som er arv - det har jo affeksjonsverdi også!

    En god uke ønskes deg av
    Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Artig utfordring.. skal se hva jeg finner, om jeg har noen svart eller mørkt? hehe...:)

    Ha en fin uke start!
    Håper det er greit at jeg legger meg til som følger? :)

    Klem Solveig

    SvarSlett
  9. Høres spennende ut med denne utfordringen:o) Skal se om jeg klarer å henge med her:o)Så flotte nostalgiske sorte ting du viser! Liker veldig godt sort, jeg:o) En blir liksom aldri helt lei den fargen...
    Ha en fin dag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Så fin utfordirng.. Jeg har og hatt min svarte og mørkebrune periode... men nå elsker jeg det lyse! MEn synes allikevel det er lekkert med kontraster da og merker jeg er veldig gla i det grå:) Så er litt på utkikk om dagen:)

    SvarSlett
  11. Nå har jeg endelig tatt utfordringen din ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett