torsdag 11. februar 2010

Frokostfest...

Når denne årstiden er så kald og varer så lenge trenger fuglene litt ekstra mat...Jeg synes det er kjempe koselig å gi dem en fest på morgenen..Så sitter jeg i kjøkken vinduet å titter. Det hender pus og får noe å se på, heldigvis er de så ops på han at han får aldri tak i dem...


Kongen på haugen....


Tilog med disse herlige flotte prøver seg på zinkhuset, men de er for store, så de får litt mat på bakken..


Og neimen har ikke Herr Moskusand og lurt seg hit...Han er en av våre kjæledyr. Han hadde ei Fru og, men dessverre var Herr Rev på ferde her tidlig i vinter...Så søte små andunger blir det nok ikke på oss i år som planlagt..Men bedre lykke neste år...


Nå er det snart helg igjen, ikke lenge igjen....Klems

6 kommentarer:

  1. hei.
    ja iktig å mate fuglene nå,
    herlige bilder .
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så skjønne bilder du har tatt! Jeg får aldri listet meg så nært innpå de fjærkledde....De har det tydligvis flott her hos deg:o)
    Ønsker deg en nydelig helg min venn!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Så koselig med fugler på fuglebrettet!! Jeg lurer på hva jeg har gjort galt jeg.. hih. Tror ikke det har vært èn fugl på mitt "brett".... Bare en hel haug med kattespor under der. hihi... De tør vel ikke når kattene har bosatt seg rett under.

    Men det var fint å komme inn hit og se litt dyreliv da!

    Liv ;O)

    SvarSlett
  4. Fine bilder av fuglene da. Ikke lett å knipse disse!
    Vurderer om jeg skal ta med kameraen ut en dag jeg også, men alt er da så kvitt! Ikke sett på mye snø her på over 10 år....
    Men heldigvis har jeg mye å kose meg med inne. Vinter er liksom ikke min favoritt-ute-årstid!

    Klem!

    SvarSlett
  5. Hei! Tusen takk for at du legg att så vakre ord inne på bloggen min! :) Flotte bilder du viser! Her har vi også fuglar utanfor vindaua dagleg. Veldig kjekt å følgje med! Men så kranglar dei også, slik som vi andre! :) Ungane er så fortvila når dei største fuglane jagar bort dei minste...

    Håper du har ei flott helg,
    god klem frå Elin :)

    SvarSlett