mandag 15. februar 2010

Helgens strabaser, loppisfunn, hjelp??

I helgen var det mange forskjellige feiringer ute å gikk..Morsdag, Valentines og fastelaven..Og mange som og hadde bursdag, bryllupsdag og div...Her i hus blir bare morsdag og fastelaven feiret, jeg er ikke så gammel av alder(mener jeg selv da), men kanskje litt gammeldags..Jeg personlig synes valentines hører USA til, men skjønner godt at mange vil feire, blir mer og mer vanlig.
På morsdagen fikk jeg sove litt lengre enn de andre i hus, og det settes stor pris på..Ellers var jeg heldig å fikk være alene mamma stort sett hele dagen, for felling av trær stod på planet i helgen, og søndag er ingen unntak her i hus..Jeg fikk tilogmed lage vaffler, middag og fikk klippe både mann og bror på hodet(var frisør lærling ei gang i min tid). Men boller, det fikk mannen lage, og de ble gode. Bollefesten på kvelden ble vellykket. Jeg hadde ikke forventet meg noe overraskelse(da mannen ifjor ikke fikk)..men joda han hadde funnet på noe, vet bare ikke hva enda..Blitt forsinket i posten, dakar mannen..
Så jeg får vente å se hva det er, er ikke sikkert jeg tørr blogge om det. Med min mann vet jeg aldri, avogtil er han super flink, og andre ganger litt annerledes hvis jeg kan kalle det det??
Men nok om det...

Her en dag var jeg på Fretex, jeg liker som sagt å alltid titte innom brukt butikker hvis jeg er forbi. Det kommer jo stadig inn nye ting....På fretex har jeg ikke funnet så veldig mange gamle skatter, men for all del masse flott. Men denne gangen var jeg heldig, så heldig at jeg fant meg to gamle skatter.. Men den ene vet jeg ikke helt hva er eller hva det hører til..Noen som vet??

Den har ett hull i hver ende, så den må høre til noe...

Jeg ska bruke den til oppbevaring av ett eller annet, kanskje noen søte gamle blonder vil gjøre seg oppi her..Vet den har blitt brukt til blomsterpotte før, men det ska ikke jeg..

Men se her der...En utrolig flott trykkplate i tre..

Flotte mønstre..

Synes den er veldig så dekorativ.

Jeg hadde tenkt å rengjøre den godt hvis den viser seg å kunne brukes, vet ikke hvordan de er å få rene når man har brukt dem? Og hva som er best å bruke til å lage trykk??Noen som har råd?

Og til slutt, endelig...Leitet lenge etter en slik gammel brødform, har lyst å lage en slik flott lysestake som så mange har gjort. Og tro meg jeg har ventet lenge på denne..Ikke lett å finne.



Tusen takk for så mange fine kommentarer på påskeeggene mine, de ska lages flere av, det var kjempe gøy...
Ha en flott ny uke folkens, klems....

9 kommentarer:

  1. Hei, så mye fint du hadde funnet. Det er bare så moro når man finner noe man har lett etter lenge, eller noe man ikke visste man hadde lett etter...
    Ønsker deg en super mandagskveld.
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. hei.
    å vilken loppis funn du har gjort,så bra,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Så fine ting du har funnet! :)

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  4. Hi hi.lurer på om det er noe for interiørbloggen din ja...:)

    SvarSlett
  5. De er så flotte slike gamle tre-gjenstander! Men hva er det for noe? Spennende! Fine er de i hvertfall!

    Ha en fortsatt fin uke! :)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  6. Hei. Så fine ting. Har ikke peiling på hva det øverste er. Aldri sett maken. Den trykkplata er kjempefin da. Har ikke sett maken til den heller, så jeg vet ikke hva du skal bruke til rengjøring elle trykking.
    Ha en fin dag.
    Klem :O)

    SvarSlett
  7. åååå så mye fint du har funnet. den trykkplaten var jo bare kjempe dekorativ da:)
    gleder meg til å se va du bruker den øverste til..vet ikke hva det er men kjempe fin var den:)
    klem

    SvarSlett
  8. Mange fine funn der ja... :)

    Det du viser på det øverste bilde mener jeg er en liten fotskammel...??? Synes å huske at mormor hadde en slik... :)

    * Ha en fortsatt fin dag *

    Klem fra MV

    SvarSlett
  9. Så mange fine ting du har funnet på Fretex, brødformen blir fin lysestake med et juletrelys i.
    God uke til deg!
    Klem....Ellen

    SvarSlett