torsdag 25. februar 2010

Kirsebærkvister og perle....

Heisann...Dagene her går i sykdom, ikke mer enn at ungene har blitt friske og fulle av raptus, så blir ho mor syk...Og mannen jobber og jobber, så gressenke igjen...Huff, ser litt mørkt på helgen, og mer snø i vente....

Her har jeg vært uten symaskin i mange mnd, men har en gammel Husqverna fra mamma som nesten ikke er brukt(stått i kjelleren i mange år), og er ca 35 år gammel..Så idag fikk jeg kavet meg til byen for å levere monsteret, og for de som kjenner til gamle maskiner så vet dere at de veier blyyyy. Betjeningen flirte litt der jeg kom hanglende inn døra, helt utmatta, ustelt med jakkehetta dratt godt over hauet..Var da bare så glad for at minsten ble levert hos bestemor før jeg sku ut på dette. Sku likt å sett meg med maskinen i ei hånd, og ungen i den andre..hadde aldri funket, så takk mamma for at du advarte meg på forhånd.

Fikk og dratt innom en herlig blomster butikk(Camillas blomster) og handlet med meg en liten perleblomst og noen vakre kirsebærgrener, gleder meg til blomstene springer ut. Men knoppene er like herlige å titte på...Vårfølelse...


Perleblomsten er plantet i ett søtt glass med sislinger i glasset rundt..klippt gress og gåsunger rundt løkene..kjempe herlig...




Må si det er tungt å gå med tett, rennende nese..alt blir lissom så innmari tett....halsen er heller ikke det beste, nei nå ble det mye klaging her gitt.
Jeg får se på det positive, jeg har lov å være slapp....(men er bare ungene hjemme å vise det ovenfor,hmm)
Får putte noe plumbo i nesa og hals og hive meg på sofaen godt plantet under ett herlig teppe....sjeldent her i hus, ungene får bare rase....
Ha en flott uke alle sammen..klems

15 kommentarer:

  1. Det høres slett ikke lett ut med rennende nese, slapp og alene med ungene.... Håper du kommer deg raskt!
    Ja, noen av disse symaskinene er slkkkelig tunge! Jeg har en ny Bernina, men tung som bly er den!
    Så fine bilder du viser! Smart med blomsterløker i glass - litt mer spennende enn i potte...

    Ønsker deg god bedring og en flott helg når så langt kommer!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Uff da.. God bedring til deg.....
    Klem :O)

    SvarSlett
  3. God bedring til deg også! Fine bilder!

    Klem

    SvarSlett
  4. Uff. Du får drikke ingefærte og honning. Det hjelper bittelitt... :)
    God bedring da. Klem fra Anine

    SvarSlett
  5. Trasig å være forkjølet :-( God bedring til deg!

    Fine vårblomster du har kjøpt deg :-) trenger litt vår nå som det er så mye sne..

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  6. ååå stakkars deg,håper du blir ra fort,ja kryp under teppe å kos deg,vet du...jeg jøpte irseær grener jeg å idag,de er såå nydelige.
    ønsker deg god bedring.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Hei!
    God bedring! Får håpe du blir frisk igjen fort. Kjedelig med forkjølelse....
    Nydelige vårblomster, bra det går mot lysere tider

    SvarSlett
  8. Ikke godt å være pjusk:-(
    Får håpe du blir frisk og rask igjen snart!

    Kirsebærgrenene du har kjøpt var helt nydelige....awhhh som jeg lengter etter våren!

    Riktig god bedring:-)

    SvarSlett
  9. Du har så mange lekre bilder her inne. Ble sittende og bla flere sider tilbake her jeg gitt :) Ha ei strålende helg!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  10. Hei - vi deler visst forkjølelsen i disse dager - tette neser, og såre halser her også! Takk for at du deltar på Give Awayen min, og takk for hyggelig ord - det varmer, vet du! Og ang. symaskinen, så er det ofte de gamle traverne som holder lengst og gjør best jobb. Så når du får den igjen, skal du se du blir fornøyd! Loddet ditt er lagt i kassen - lykke til! Og god bedring, og god helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  11. Huffa meg! Først : God bedring! Ikkje noko kjekt å vere sjuk! Håper maskina di blir ordna etter alt strevet ditt! Flotte bilder du viser! Så fine blomster! :)

    Ynskjer deg ei god helg, og håper dagen i morgen blir bedre!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  12. Veldig slitsomt når mor blir syk. Masse god bedring,skal ut på perleblomst jakt i morgen jeg og!
    klem

    SvarSlett
  13. Kjipt å ikke være i form.. håper du snart er frisk igjen.
    Camillas har bare såå mye fint..
    Lekre blomster/kvister hos deg
    Håper du får ei god helg

    SvarSlett
  14. vår vår vår! deilig å se litt vårtegn i stua selv om vinteren er i full blomstr ute.
    god helg ønskes herfra.
    mvh
    masy

    SvarSlett
  15. Hei hei :)
    Uff da, håper du er på bedringensvei nå da :) Ikke noe godt å gå rundt å dingle.

    Og det høres jo utrolig slitsomt ut å bære på den maskinen!!

    Koselig at du blir med på min give away :)
    Må jo gi noe tilbake også, når jeg har vært så heldig selv:)
    Bare morro det vettu :)

    Ha en nydelig dag, og god bedring:)
    Klem Tina

    SvarSlett