mandag 22. februar 2010

Litt arvegods....

Hjem kjære hjem...Vært på hytta på Hovden sia onsdag, og vi har ikke akkurat fått sove så mye noen av oss. Minsten hadde visst fått det for seg at når vi sku legge oss så sku hu stå opp...Så vi har vært våkne noen netter. Og dakar mamma og min bror, hytta er ikke stor og definitivt ikke lydtett, så de har ikke sovet mye de heller. Så kan tro de var glade for å komme seg hjem igjen... På Hovden var det ikke like mye snø som her hjemme, og da vi kom hjem hadde det snødd enda mer, så måking stod på planen med det første, bare så vidt vi fikk bilen inn innkjørselen..Og siden mamma har så snille naboer som måker for henne når hun kommer hjem, hjalp de oss før de kjørte hjem.

Men nok om det, dette sku handle om litt arvegods...
Har idag vært nede hos mamma en tur, hadde ikke med meg kamera så ble bilder med tlf, så bildene er så som så. Og lyset hos mamma er tragisk, helt tragisk...
Siden det er så populært med klokker for tiden...måtte jeg vise frem de jeg kanskje arver (når jeg selv er ganske så gammel da vel og merke, sidenjeg har så unge foreldre).
Dette er en gammel gulvklokke fra oldemor, den er lekker med slit patina og rosemaling. Og den blir aldri malt hvit..En gammel dåpskjole som hører familien til henger som pryd..


Denne klokken kommer fra min Grantante..Den er blytung...(skapet som den står på for øyeblikket er fylt med masse gamle glass og karaffler, dem ska jeg vie en annen gang).





Her er en koffert jeg har lagt min elsk på....Digger formen, alle merkene...

Den står høyt på min liste over hva jeg har lyst å arve..

Dette gelenderet har i sin tid stått på min tippoldefars lensmannskontor på lillestrøm..Den har en port som svinges opp..Vi har flere deler mener jeg..

Dette sku jeg lett funnet et sted til i huset, ingen problem...Males, ja kanskje..eller..

Oj, her ble det dårlig bilde. Men er ett rokkoskap med masse godsaker i, her ska vi ta en titt en annen dag når jeg har skikkelig kamera med..


Siden vi har vært vekke, blir det umulig å få gått innom alle innlegg sia vi reiste, hvertfall lagt igjen kommentar. Men jeg prøver alltid å få med meg de fleste, redd for å gå glipp av noe,hehe..
Ny uke, nye muligheter for alle. Dere øsnkes alle en fin ny uke, klems...

8 kommentarer:

  1. Skjønner godt du har lyst å arve den kofferten. Den var utrolig fin. Stilig med merkene på den også, ja. Likte klokken også. Gammel og ærverdig.

    SvarSlett
  2. Her var det masse godt for øyet!Den kofforten er rålekker,og klokkene er nydelige!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  3. Så utrolig mye flott din mor har !!!
    Skjønner godt du vil arve litt ;)
    Den kofferten var kjempestilig !!!
    Ja, jeg likte alt...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Så masse fint!
    Ja det blir så kos å besøke medbloggere!
    Ha en fin uke;))

    SvarSlett
  5. ;)
    Ang. putetrekkene så var vel dette litt avtalt, kanskje... ;)
    Vi har jo hver vår by her oppe og rotter vel oss sammen for å yte max service til kundene! ;)
    Den kofferten var bare herlig!!!
    På riktig auksjon hadde den nok fått en SKYHØY pris, for den var bare helt PERFEKT!
    Mye fint ellers også, men den kofferten toppet liksom det hele....
    Glatt gitt ett par lapper for den, ja!
    Klem!

    SvarSlett
  6. En nydelig klokke og ikke minst kofferten. Skulle gjerne hatt en slik.
    Takk for koselig hilsen hos meg.

    Klem fra Maia

    SvarSlett
  7. hei ,
    åå så mye fint gammelt,e klokkene er jo bare helt vidundelige,
    å den runde koffert, helt skjønn,godt å være hjemme tenker jeg..
    vet du,min brors kone er politi på lillestrøm hihihi,,rart å veier krysses,et utrolig gjerde da.. å det skapet gleder jeg meg å se hva inneholder,spennende.
    ha en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Åj, den gulvklokka er jo lik den jeg har fått tak i, svart var fin ja, usikker men har vel god tid til å bestemme meg for farge! Hehe du får sette på sjarmen så kanskje den dukker opp tidligere eller...! Fin fin dag, klæmmer på vei!

    SvarSlett