tirsdag 23. februar 2010

Litt mer fra mamma...

Er en skikkelig utfordring å ta bilder hos mamma..Tragisk med lys og vinduer..og ikke har hu støv på hjernen heller...
Men noen har jeg da fått tatt, hu har så mye av alt og ingenting at jeg kunne drevet bloggen min med hennes ting i laaaang tid..
Og siden mamma er alene, er det ikke mye oppussing som har stått i fokus. Men nå begynner hun sånn smått å ta litt etter litt.

Her er ett servis som jeg ska arve,jeg bare digger det..Og har ganske mye i denne serien.

Denne terrinen bare elsker jeg.........

Her er og ett flott servis, men dette tror jeg hun vil selge. Det blir ikke brukt, står til pynt i rokkoskapet. Men er visst verdt litt, er Maisen fra Dresen, og gammelt..

Her har hun samlet noe av alt dillet hun har. Vanvittig med små flasker og små sølvting, dette er bare en liten smakebit..

Disse søte små porselen rosene er herlige!!

Og her står sølvtøyet som jeg ska arve, hu har fått tips av meg å ha det fremme fremfor i en skuff. Dette blir faktisk brukt ganske mye og..


Fargen på kjøkken vekten er vidunderlig.

Gamle speil og børste sett har hun flere av, jeg har allerede fått ett..

For ikke snakke om gamle bokser...En hel haug..

Men denne synes jeg er søt....

Så lekre farger..


Ja her var en liten smakebit av va min kjære mor har fremme...Og mye av det håper jeg at jeg arver..Gleder meg til å ta med ett bedre kamera neste gang, og må ha mye tid, er mye gøy å knipse....
Idag har vi endelig fått måkt terrassen, den var temmelig fullpakket med snø ja. Tungt, men så godt å titte ut igjen..Og tror pus syntes det va veldig greit, han pleier å mase ved døren der om han vil inn. Men de siste dager har det vært vanskelig, hihi..
Masse klemmer fra meg til alle...(jeg ska kjappe meg i sola, så får mannen i hus ta seg av kveldstell,hihi)

11 kommentarer:

  1. For et skattkammer hos din mor ! Her var mye lekkert, og det flotte serviset med terrin til *smelt*

    Ønsker deg en fin kveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Så utrolig masse fint hun har da :)
    Tenker det er gøy å gå å snoke litt :)

    Og ja, du burde ta en titt inn til Berit T, hun har en nydelig blogg og er kjempe flink :)
    Takk for koselige ord, hyggelig at du titter innom :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  3. Hei Minka,

    Tenkte jeg skulle legge igjen ett par ord sånn på tampen før jeg kryper i seng. Husker de koselige hilsenen dine, det glemmer jeg ikke!! :)

    Synes det er spennende og "snoke" litt rundt hos mammaer, de har mye originalt oppspart etter mange år. Nydelig servise i grønt, minner litt om de gamle Franske med sirlige mønstre og vintage farger. Sølv i glass er også fint!!

    Ha en god natt!
    Aina

    SvarSlett
  4. Det er mye fint du har tatt bilde av. Likte svært godt det grønne serviset du viser!
    Å så gøy det er med alt det gamle. Det bærer på en spennende historie og har levd så lenge!

    Jeg har kjøpt masse gammelt i det siste. Har jo både vært på antikkmessa og på mange av distriktets bruktbutikker.
    Har ikke hatt tid å vise bilder av det.
    Styrer og steller i Skulehuset for tiden. Der tusler jeg rundt og kjenner at også huset bærer på 110 år med historie. Det er en herlig stemning i veggene der. Jeg føler meg velkommen og glad der inne. En helt spesiell følelse.
    Kos deg i snøen! Sees snart!
    Klem Marit

    SvarSlett
  5. Kjempefine ting her ja. Nyyyydelig det grønne serviset... Mmmmm.
    Ha en fin morgendag. Klem :O)

    SvarSlett
  6. din mamma har virkelig mye lekekert altså, virkelig helskjønt!! Lkte veldig godt den rosa boksen, så herlig farge. Og det første serviset du viser...ahhh!! Ønsker deg en nydelig dag. klem monica

    SvarSlett
  7. WOOOW!!!Såååå masse lekkert mammaen din har da!
    Takk for gode ord♥
    Eg brukte vanlege ark som eg printa ut..Bloggen chabby chick papirskatter,har masse fine nostalgiske bilder.Brukte også serviettar.Begge deler går kjempe fint☺
    Ønskar deg ein kjekke dag☺
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  8. Hei hei. Innol og titter her hos deg jeg :)
    Du så mye fint din mor hadde. En fornøyelse å se. En sånn grønn vekt har jeg også :)
    Du er velkommen inn til bloggen min om du skulle ønske :)
    Ha en fin dag.
    Trude :)

    SvarSlett
  9. Mange fine skatter moren din har!

    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  10. For noen herlige skatter din mamma hadde!
    Det er så artig å kunne snoke litt i mors skap :) Man kan finne masse nydelige ting der :)

    Takk for gode ord på bloggen min!
    Klem Solveig

    SvarSlett
  11. Gud så mye fint..hehe kunne gjerne vært der ;))
    så fint det var med sølv tøyet ;))
    og den suppe terinen..sukk sukk...
    takk for en så hyggelig kommentar,
    klem fra meg ;)))))

    SvarSlett