lørdag 13. februar 2010

Påskeegg...

Min største prinsesse er blitt så syk dakar, falsk krupp...Så blir mye omsorg og og pleie på henne..Så det fine været vi har i helgen får vi ikke ytnyttet helt. Men vi har kost oss med å lage påske pynt. Blir litt inspirert av dere flotte damer her inne, har vært mye fine egg i det siste. Så igår var vi å handlet inn det vi trengte og satte igang. I år sku vi og lage noen til min kjære mamma som morsdagsgave..(noen med ordentlig farve som min datter sier måtte det bli, så hun har laget noen med det og)



Dette er ett av eggene min kjære mamma ska få, bildet er av hennes kjære mor og far...

Jeg har brukt både litt silkepapir, og gamle aviser og gamle dokumenter fra lensmannskontoret til oldefar..


Her det pyntet med ett søtt kors...



(og eggene ska ikke ligge fremme til pynt enda, var bare for bildet skyld)

Dette var artig arbeid, så disse ska vi lage mange flere av. Meningen var egentlig å lage noen helt hvite, men det får komme neste gang.
Ellers har min mann og min bror hatt utedag, felt trær som ska bli ved neste vinter. De har tatt noen store trær i hagen, så når blir utsikten enda bedre..Gleder meg til sommeren.
Ha en flott helg videre, klems...

17 kommentarer:

  1. så nydeligepåskeegg.. ! kjekt å kunn edekorere dem selv..
    har vært på panduro og kjøpt egg eg også, skal dekorere... laget mange i fjor, men må ha flere!
    fint å få se dine. go dhelg!

    magny

    SvarSlett
  2. Så flink du er!! Kjempe nydelige, tipper moren din blir glad!! God bedring til jenta di!!

    Ha en fin kveld og morgendag!!
    Klem Johanna

    SvarSlett
  3. Så lekkert det ble! kJEMPEFINE EGG - SÆRLIG NÅR DU LAGER DE SÅ PERSONlige med bilder og dokumenter som lenge har vært i familien...
    Hilde

    SvarSlett
  4. Åhh så mange nydelige egg dere har laget :))

    Tusen takk for tips om butikk. Skal prøve å komme meg innom den butikken ;)

    Klem,kari

    SvarSlett
  5. så utrolig skjønne egg du har laget, lekkert. Gleder meg til påsken og til å pynte til den, elsker å pynte litt til de forskjellige helligdagene. Ønsker deg ei videre skjønn helg. klem fra Monica

    SvarSlett
  6. LOVE LOVE LOVE YOUR BLOG AND HAVE ADDED YOU TO MY FAVOURITE BLOG LIST, OK?!
    HAPPY VALENTINES!
    ROSA

    SvarSlett
  7. Kjempefine!! Og litt artig,laget eggeinnlegg i dag jeg og...vært vekk fra pc'n en ukes tid, kanskje "alle" lager egg om dagen?? Driver å oppdaterer meg,tar sin tid...:)
    klem

    SvarSlett
  8. Ønsker deg en fin "trippel-søndag" med alt det søte det gode liv har å by på...
    Klem fra Hanna
    p.s. flotte egg!

    SvarSlett
  9. Jeg er imponert.Påskeeggene ble nydelige og personlige.Ønsker deg en fortsatt god helg og riktig god bedring til datteren din.Klem

    SvarSlett
  10. Åååååå, dette er de fineste påskeeggene jeg har sett på lenge!! Så flink du er ! Nå ble jeg inspirert til å dekorere egg også!:o)))))
    Tusen takk for hilsen - så god du er. God morgendag til deg også. Håper go'jenta kommer seg snart!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Det var flotte egg!!! Ideen stjeles med takk. Fnis.....God bedring til veslemor.
    Ha en super trippel-anledning-søndag .
    Klem :O)

    SvarSlett
  12. Så ynydelige egg du har laget!!! Utrolig lekre!!! Kan jeg spørre hvordan du har laget de?? Finnes det hvite egg noe sted eller kler du de med hvitt?

    SvarSlett
  13. Så flotte egg du har laget! Ønsker deg en herlig søndag! :)

    Klem

    SvarSlett
  14. Åååå så mange fiiiine påskegg du har laget:) Nå vet jeg hvor jeg skal hente inspirasjon til å lage egne;)
    gratulere med morsdagen!
    klem

    SvarSlett
  15. Disse eggene var bare helt nydelige. Så flink du. Ble litt inspirert her også jeg nå. Hmm.. Tror jeg må prøve og lage meg noen jeg å.

    Ha en flott søndag.

    Vivian :-)

    SvarSlett
  16. Hei Kristin
    Utrolig mye fint du lager, alltid like gøy å titte innom for å se hva du har funnet på for noe fint:)
    Hilsen Helene (lillesøstra til Ingrid)

    SvarSlett
  17. Hei!
    Så nydelige påskeegg!
    Har en liten ting til deg på bloggen min
    Ha en fin dag

    SvarSlett