mandag 8. februar 2010

Skapet før og etter...

Dette skapet fikk jeg av min kjære mamma til jul for noen år siden. Jeg har blitt veldig glad i det, det er ikke noe gammelt, men har sprekker og skjevheter som er sjarmerende....
Ettersom resten av stua har blitt litt lysere syntes jeg dette og måtte gjøres noe med. Var usikker på om det sku bli hvitt eller bruke drivved beis. Men dette skapet er nok fra østen, og treverket har en spess farge, og drivvedbeisen kom ikke til sin rette.




Ble så fornøyd selv når det ble hvitt..Grått hadde faktisk og vært lekkert, så ska prøve få tak i noe blonder i grått eller bånd til hyllene..



Ser at sølvtøyet kunne vært pusset, men tar det en anna dag..

Knottene måtte jo og skiftes....


Deilig å være ferdig med en del av maleprosjektene mine..Innlegg om resten kommer en anna dag.
Og vil takke for alle gode kommentarer, det varmer så godt, og blir hoppende glad for hver eneste...Setter stor pris på dere..
Ha en flott ny uke med masse nye muligheter..Klems..

18 kommentarer:

  1. hei.
    å så lekkert det skapet ble nå,nydelig.
    å den lyse staken under var vidundelig.
    heldig du,moro med sånt,å flott at sånne som du tar vare på sånt,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. For ein forskjell! :) Det var veldig fint kvitt!

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  3. Så lekkert det ble:)
    Utrulig hvor stor forskjell det blir med litt maling :)
    Knottene var jo bare superfine da:)
    klem

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint det ble! :) Kjempefine knotter du har satt på også! Kan jeg spørre hva slags maling du bruker?

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  5. Åhh så flott det ble :))
    Skjønner godt du er fornøyd ja ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Kjempefint det ble....
    Lekre knotter.
    Klem :O)

    SvarSlett
  7. Det ble utrolig lekkert !!
    Så flink du er :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  8. Sååå fint det ble! Utrolig hva hvitt gjør vel!
    Takk for kos kommenatarer!
    Skal følge med deg;))
    Christina

    SvarSlett
  9. Dette ble bare kjempefint, min venn!!! For en forvandling:o) Maling kan virkelig gjøre underverker:o)
    Jeg driver å samler sammen sort interiør for tiden. Tar snart utfordringen din:o)))
    Ønsker deg en flott dag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Så fint skapet ble... :) Utrolig hva litt hvitmaling og nye knotter kan gjøre...!!! :D

    Den kirkestaken min fant jeg på Finn.no til 450,-... Et virkelig kupp... :) (Den er i fra House Doctor)

    Ha en fin kveld ☺

    Klemmer fra Malin Virignia

    SvarSlett
  11. Så kjempefint skapet ditt ble, ikke til å tro at det er samme skap:)) Utrolig hva litt hvit maling kan gjøre...Takk for koselig kommentar hos meg:)
    Ha en fin kveld, titter snart innom igjen.
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei på deg.

    Så fint det skapet ble da. ;o) Moro å se før og etter bilder. ;o))

    Jeg heiv meg på utfordringen din under her jeg, men litt treg, så den ikke før nå se. hehe

    Klem Simone

    SvarSlett
  13. Guri så flott det ble. Jeg synes at det var fint før og jeg. Men jeg elsker hvitt og synes at hele skapet kom bedre frem etter du har malt det. Det er rart egentlig å sitte sånn å se hvilken forandring litt maling kan gjøre. Vakkert Minka. Du er flink:)

    SvarSlett
  14. Hei Minka, takk for nydelige hilsener du gir meg! Det er så koselig når nye stikker innom og legger igjen noen ord. For en snill mamma du har som gir det et flott skap, det betyr noe ekstra da. Ja det er ikke alltid like lett og skulle velge farge til skap, noen er fine som de er andre kommer flottere frem med nye strøk. Det ble koselig i hjørnet ditt!

    Ha det så godt i dag!
    Klem Aina

    SvarSlett
  15. Heia.

    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min.

    Ja de urnene er jeg virkelig glad i. ;o)

    Ønsker deg en fin dag.

    Klem Simone

    SvarSlett
  16. Av og til er det bare litt maling som skal til for å skape et nytt møbel. Noen freshe detaljer som feks knottene, så viola, et nytt skap. ja takk til gjenbruk!!!

    Ha en flott dag.

    Marit

    SvarSlett
  17. så lekkert, så lekkert! og tingene man har inni syns så mye bedre etter at skapet er malt, det synest eg her hos meg..likt egodt knottene også!

    SvarSlett