søndag 7. februar 2010

Skattejakt.....



Idag var jeg på skattejakt hos mn kjære mamma..Og jeg fant jeg fant...Den herligste gamle lysestake, husker den veldig godt hos mormor da jeg var lita. Den har min mormors mormor hatt, så den er nok iallefall ca 150 år gammel. Min mor hadde hørt at den var nokså verdifull, så jeg skal prøve å sjekke ut historie og slikt på den. Noen som har tips til hvilket ukeblad som er best på slikt? Er jo en del ukeblader som driver med slikt??
Der finnes egentlig to hos mamma, men den ene er litt i stykker , så den må sendes til oslo og fikses.
Det er herlige detaljer på de, og meget skjøre. Blomstene er ganske så skjøre....






Jeg synes denne er flott, og derfor ska den få lov å pryde mitt hjem, ikke ligge nedpakka hos kjære mamma...Hu har jo ikke plass til alt heller, hehe..
Mitt tredje innlegg på samme dag...
Kos dere i kveld, klems....

12 kommentarer:

  1. Så fin denne var!!! Det at du kjenner dens historie gjør den jo bare enda finere :)

    SvarSlett
  2. Helt NYDELIG!!! Det er så artig å finne sånne skatter! :) Fantastisk fin var den! Kos deg!

    Ha en fin søndagskveld!
    Klem Solveig

    SvarSlett
  3. Nyyydelig ! Snill mamma du har :-)

    Tror de er flinke alle disse ekspertene, men Ellen Ørnes er en favoritt hos meg, tror hun er i Hjemmet. jeg ville jo tippet at den kan være fransk eller italiensk. Kanskje finner du stempel på den ?

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Hei, så nyyydelig, jeg tipper den er tysk, men gammel er den iallefall. Pass godt på den, den har nok en god verdi. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  5. OJSANN!!!Det var ein skatt altså!Nei,den må ikkje stå nedepakka!
    NYYYYDELEG var den:)
    Ønskar deg ein kos kveld og ein fin start på ei ny veke<3
    KLem frå AStrid:)

    SvarSlett
  6. å kordan i alle daga kan det ha seg a eg har vært med på NIB i snart 2 år uten å se bloggen din????? :)
    La meg til som følger med en gang!!!


    Søndagsklem fra susanne!

    SvarSlett
  7. Den var utrolig nydelig da :)
    Spesiellt å få noe som er så gammelt, og vært i genrasjoner før deg :)

    Ha en nydelig kveld.
    Klem Tina

    SvarSlett
  8. Ja, man blir litt slapp når man har muligheten til å være det :)

    Men det er jo godt for kropp og sjel å slappe av innimellom også :)

    Klem Tina

    SvarSlett
  9. Wooooowwwww. For en nydelig lysestake.Og så har du TO..... Nå ble jeg skikkelig misunnelig altså. (Bare tuller, men jegskulle likt å eie dem)
    Ha en super kommende uke. Klem :O)

    SvarSlett
  10. Så morsomt å finne igjen slike skatter som ein hugsar fra barndomen! Eg veit ikkej kvar dei er flinke på å taksere desverre.
    :o)

    SvarSlett
  11. Nydelg:) heldig du er:) syns det er så artig med slike gamle ting som har historie:)
    ønsker deg en finfin uke
    klem

    SvarSlett
  12. Hei!
    Lysestaken var nydelig. Kommer til å bli kjempefin hos deg. Gøy md skattejakt!
    Ha en fin dag

    SvarSlett