mandag 1. februar 2010

Utfordring, se mitt servis...

Guttemamma (med en herlig blogg, og hun lager de fineste viplene) kom med en utfordring..og den tar jeg selv om jeg ikke har så mye å fare med..enda hvertfall. Jeg har ingen flott hverdags servis, men ett flott ett som vi begynte å samle på til vårt bryllup. Dette kommer fra Hadeland Tinnstøperi..


Synes stjernene på bestikket er så herlige..




Og alle serviettene er arvet og de fleste med monogram og brodering..

Her er ett av de søte dessert tallerknene jeg bruker..




Små søte dessert tallerkner i glass med sislinger på, også arvet.




En annen dag ska jeg vise frem det andre hele serviset som jeg ska arve, men mamma vil ikke gi det enda. Men får ta noen bilder, for det er lekkert og svært gammelt og skjørt..Har også sølvbestikk som ska arves, gleder meg til å få det i hus...
Har fått malt ferdig skapet i helgen, hjelpes meg for ett arbeid, og 3 strøk måtte til. Jeg må innrømme at jeg er litt lei malingskoster, så vi får se om det blir en liten pause til neste prosjekt, hehe..

Vil også ønske alle en flott uke...klems..

12 kommentarer:

  1. hei hei
    så hyggelig du vil være med i min give away.
    lykke til.
    koselig blogg du har,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så koselig blogg! Og fint servise.
    Ha en fin dag! Klem Julie

    SvarSlett
  3. Fint servise du har - og så mange flotte servietter!

    Klem

    SvarSlett
  4. Lekkert servise du sparer på!
    Likte også veldig godt den peisbekyttelsen du viser i innlegget før:-)
    Ha en fortsatt fin uke.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  5. Stoff og stil synes jeg er helt topp!
    Du kan bestille på nett eller pr telefon, varene kommer i posten etter halvannen uke.
    De er mye billigere enn hobbybutikker.

    Ellers kjøper jeg også noen gardinlengder nå og da om kvaliteten egner seg.
    Nå som det er salg over alt kan du gjøre mange kupp!
    Når jeg skal unne meg noe ekstra flott stoff tar jeg turen innom Lydia i Vennesla. Jeg har aldri sett maken til utvalg som hos dem.
    Og stoffene har en fantastik kvalitet!

    Lykke til!
    Klem Marit

    SvarSlett
  6. Så skjønne ting du har arva da! Herlig med serviettar med monogram!
    :o)

    SvarSlett
  7. For et alldeles nydelig servis!! Det likte jeg...

    ha en fortsatt flott kveld :-) klem

    SvarSlett
  8. Takk for at du tok den!! Nydelig synes jeg!! Tinn liker jeg veldig godt!!
    klem

    SvarSlett
  9. Hei hei :)
    Så koselig blogg du har :)
    Fant deg inne hos min mamma Sylvia med bloggen hjemmebest :)

    Det var utrolig fint det serviset :)

    Legger meg til som følger jeg, for her kommer jeg nok innom igjen :)

    Ha en nydelig tirsdag :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  10. Hesann! Takk for at du ville være med på min Give Away! Lykke til med d!! (o;
    Utrolig flott blogg du har da. Lagt meg til som følger, og hatt deg på blogg rollen min!
    Ha en fortsatt fin Onsdag!

    Klem Renate!

    SvarSlett
  11. Veldig fint.
    Også likte jeg godt den gnistfangeren eller skjermbrettet. Heldige eiere av den.
    Ha en fin uke
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Vakre arvede ting du viser og jeg forstår godt at du samler på deler fra Hadeland tinnstøperi. Utrolig masse flotte deler og tidløst :-)

    Ønsker deg en fiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett