onsdag 17. mars 2010

Litt a ditt og datt...og dakar meg??

I disse dager er hverdagen blitt fryktelig annerledes..Vi har begynt med budsjett, ja budsjett på alt.Kjøpeforbud så lenge det ikke er noe nødvendig (så kan man da diskutere hva som er nødvendig eller ikke!), ja i disse tider er det avogtil litt vanskelig økonomisk. Vi er nok ikke de eneste, men likevel synes jeg til tider litt syn på meg selv for kirkestaken jeg ikke får handlet, ginen, eller ikke minst alle de flotte vår klærne som kommer. Men hvis jeg tenker at disse tingene sikkert får en koselig og flott eier, så går det nokså bra.

(mitt siste bilde som egentlig sku blitt annerledes etter bestilling, men jeg kjøper ett nytt, ble så fornøyd med det slik det ble, og var litt dårlig lys å ta bilde i...)

Colaen og sjokoladen jeg har daglig, den er det verre med..Trodde det va peanuts, men der tok jeg jammen meg feil. Siste brusa fra helga er tynt og tynt, og sjokoladen jeg ikke rakk å kjøpe i helga, ja den er borte for lengst..Men igår sku min kjære mor sitte barnevakt, så jeg plinget henne på vegen opp og spurte pent om hun kunne handle en sjokolade til meg..og at jeg på ingen måte kunne betale for den...Snur meg mot mannen og sier det går vel fint? jeg jukser jo ikke nå?? Hva med meg da sier han?? Jeg liker jo ikke din...Men kjære mamma kjøpte jammen til han og. Nå får vi tyne disse og frem til helgen..

Og enda verre er de innkjøpene jeg gjorde rett før instramningen, snakker ikke lite dårlig samvittighet, de er enda bortgjemt noen av de...

Men her er ett av dem, en herlig gammel underkjole...Jeg vet jeg får en aldeles nydelig kjole av mannen til bursdagen om få dager, og der trenger jeg en underkjole (håper han ikke leser dette, får da blir han snytt, gaver er hellige for han til de kan åpnes..). Håper denne funker under, hvis ikke er den brukans til annet. Billig var den..Flotte detaljer, de var så flinke i de gamle dager.




Jeg elsker å gi bort ting, og har bestemt meg for å sende noen små påskehilsner til to av mine eldste gode venniner..(de har ikke blogg og rekker sikkert ikke innom før de får pakkene, men forsikkerhetskyld er det ikke lett å se hva det er)

Noen som skjønner hva??hihi, sikkert mange...


Takker så så mye for alle kommentarene jeg fikk på siste innlegg om spiseplassen(bordet der er en av de møblene i hus jeg digger mest)
Ha en flott onsdag videre alle sammen som er innom..klems..

15 kommentarer:

  1. Å hjelp sier jeg bare ...stakkars deg :) Synes litt synd i deg da,men du får trøste deg med at det er nok så normalt dette med budsjett.Og det blir veldig bra i det lange løp,men det er hardt i starten. Til en lærer seg og snu på kronene,og lese gjennom tilbudene på matvare butikkene.Der kan du hente mange,penger som kan brukes på annet.Så får du la kreativiteten hylle lykken i livet...en stund :)Kjempe fint bilde:) Og lykke til med neste..
    P.s det er ikke alltid at bildene blir som først tenkt ...vet du :)
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  2. Tipser om forumet www.pengevett.com ;)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Huff, budsjetter er kjedelige! Ble budsjett her i huset og, kun det nødvendigste... Men det er mange ting å glede seg over som ikke koster noe. Mer glede i en solskinnsdag enn i en sjokoladebit! Og ikke minst gleden over å kunne skape noe ut av ingenting
    Men uansett lykke til!
    Nydelig bilde forresten
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  4. Vi har eigentleg veldig godt av det! Har sjølv hatt sparekniven på her i mange veker no, det er då vi ser kor mykje unødvendig vi eigentleg brukar pengar på når vi ikkje sparar... men eg har ikkje komt så langt at eg har kutta vekk cola-lighten, burde nok det, hehe. Sjokolade åt eg ikkje i heile 2009, har gitt meg sjølv lov til å ete nokre gangar i 2010, deriblant i påska, så no gledar eg meg til sjokolade ;-) Det sjokoladegreiene mine er jo eigentleg ikkje for sparing, men det tener jo til så mangt ;-). Fint bilde du har mala!

    SvarSlett
  5. Hei Minka,

    Tusen takk for nydelig kommentarer du alltid gir meg, jeg smiler alltid av dem! :)

    Jeg vet ikke om jeg forstod deg rett, lager du disse flotte bildene selv, eller har du bestillt dem selv? Det er så avslappende og sitte med malerpenselen, det får tankene til og vandre.

    Jeg skal si deg Minka, vi er veldig mange som lever på budsjett. (og ikke bare dette året) En positiv ting jeg lærte mens jeg bodde i Nederland var og se etter de gode kjøpene. Nederlendere er som sagt kjent for og være litt sparsomme, men på en god måte. Der jeg før gikk inn og tok alt på øverste hylle ble jeg kjent med merkene på nederste. Halve prisen og akkurat de samme produktene, bare annen emballasje. Det er litt vanskelig i starten som Fruen sier, etterhvert kan det bli moro og se etter de beste innkjøpene. I huset vårt ble det nesten som en sport mellom oss :) Deilig at mannen tenker på og pynte dama si opp, du får vise kjolen til uka! Når fyller du år ? Jeg har dagen min den 22.

    Klem Aina

    SvarSlett
  6. Hei vennen,,er bare innom en tur for en klem og takke for koselig kommentar:O))
    Skal prøve å blogge litt ettervært.men akkurat nå er alt så svart....
    Klem Bella

    SvarSlett
  7. Litt budsjett er vel egentlig kjekt innimellom dessverre. Håper dere er veldig flinke for da kan du sikkert gjøre noen utskeielser igjen om en stund som en slags premie:) Ha en fin kveld med eller uten sjokolade;)

    SvarSlett
  8. Hei på deg. Prøver å gi meg selv budsjett hver måned jeg, men sprekker 2. eller 3. dagen . Hehe
    Men, det er ikke sjokolade, for det kan jeg ikke spise så mye av med min diabetes. Nei, ting og tang frister.......
    Klem :O)

    SvarSlett
  9. Flink du er da! *Imponert*!!!!
    Og så skjønn underkjole!!!
    :o)

    SvarSlett
  10. Det er kjedelig med budsjett ja... Men når de verste abstinensene er borte, vil det nok gå ganske bra skal du se. Jeg har hatt strenge budsjetter i perioder og jeg kan sammenligne det med å slutte med godteri, eller leve på diett ;)
    Lykke til!

    Klem Linda

    SvarSlett
  11. Syns dere er kjempeflinke jeg... så klart det er tøft i starten å kjenne på det man "mister" men dere har hverandre,,,og det er faktisk ikke alle som har det en gang... stå på... det står respekt av dere..

    varme Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  12. Lykke til med budsjettet, det går seg nok til etter hvert skal du se! :)
    Nydelig underkjole, og kjempefint egg du har laget! :)

    Klem

    SvarSlett
  13. Så nydelig bilde!! :)Maler du mye? Herlige farger!! :)
    Takk for di koselige hilsen hos meg, det varmer stort!! :)
    den underkjolen var bare lekker!!:)
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  14. Nydelig bilde! takker for fine ord, det gjør godt. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  15. For ett flott bilde!! Har du malt selv? *imponert* Og den søte underkjolen da :) Husker jeg som liten drømte om å leve i "gamle dager" eller i en god gammeldags cowboyfilm, og kunne kle meg i de nydelige kjolene. Det hadde vært noe det! Men samtidig så tror jeg nok det er enklere i 2010 :) Ha en strålende dag i ett mindre strålende vær ;) Måtte noen bringe en sjokolade inn i deres hus i løpet av helgen ;) Klem

    SvarSlett