onsdag 3. mars 2010

Min spisestue...

Endelig kan jeg faktisk vise frem min spisestue etter at alt ble ommøblert..Den fremtre som ganske så lys nå, og trives veldig med det. Vi har en veldig tynn lommebok, så utfra det utgangspunktet synes jeg vi har fått det til fordi om..Og var og så heldig at der er en utfordring på Nib om akkurat" din spiseplass", alltid gøy med utfordringer.
Både selve spisebordet, stolene, skapet, sjenken, pidestallen og speilene har fått seg male strøk. Før var alt ganske så mørkt.



Eneste mørke igjen her er det gammle rullebordet, det er arvegods og males aldri..


Litt fra sjenken..

Vårblomsten er på plass..i den gammle sølvbollen..

En bakdel med hvite stoler er at det gjerne kommer merker fra bukser med metall detaljer, så der har jeg skaffet geiteskinn som alle må sitte på...i lyse men forskjellige farge nyanser.

Gamle blonder hører med på vakre stilben, og er ingen unntak hos meg.

Til slutt må jeg bare vise stearinlysekronen min, elsker den. Og i disse dager venter jeg en tilsvarende lik (bare mindre, litt annerledes) i samme merke, Jeanne Dàrc Living, som er handlet på den vakre butikken Lobelia..


Klems fra meg....

28 kommentarer:

  1. Kjempeflotte bilde,sååå gøy å se!Takker masse for titten!Dettte var ei helt nydelig spisestue,med masse,masse flotte detaljer!Du har all grunn til å være fornøyd!
    Klem,Janne
    (som plutselig fikk trang til å rydde,ommøblerer og blogge spiseplassen her i huset!Blir nok med tanken men...)

    SvarSlett
  2. Så fint og kjempekoselig!

    Ha en fin dag i sola..'klem

    SvarSlett
  3. Så koselig spisestue! Deter utrolig hva litt hvitmaling kan utrette ;)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint det er. Mye jobb, særlig å male stoler, synes jeg. Fin ide med de geiteskinna.
    Ha en fin dag. Klem:O)

    SvarSlett
  5. Det ligger en minimalist i meg som prøver å komme ut av skapet men klarer ikke! Du har det ihvertfall helt nydelig..
    klem

    SvarSlett
  6. Virkelig lekkert hos deg!! Nydelig sjenk også og den lysekronen var helt nydelig!!
    klem

    SvarSlett
  7. ja sååå vanskelig det har vært off hehe :)

    såååå fiiiint du hard et da!! kjempekoselig :)!

    SvarSlett
  8. så fine blider av spiseplassen.. så fin den lyskronen fra JDL var :)
    Så lyst og lekkert!!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  9. Så flott spisestue du har! Lykke til i utfordringen:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  10. Hei og takk for kosleig kommentar hos meg.
    Så flott det ble;-) utrolig stor forskjell.
    Litt av en jobb som er gjort

    Salix tre vet jeg ikke så mye om, egentlig. Men kjøpte mitt rundt påsketider for to år siden og det har stått ute siden den gang.. spent på om det har klart seg gjennnom denne kalde vinteren..

    SvarSlett
  11. Du har jo fått det kjempefint. Eg er igrunn ikkje så kvit av meg, eg. Men syns det er fint likevel. Det som er mest spennande med spisestua di er jo at du har mala og fiksa og sett saman gammalt og sikkert litt nytt innimellom også. Det er jo det som gjer at det blir personleg og spesielt. Mykje finare enn om du hadde kjøpt alt nytt og fiks ferdig på ein møbelforretning. Og for all del, heilt einig med at du ikkje må male trillebordet ditt. Kjempefint med litt kontrastar. Har sett bilder av ein del stover ol. som rett og slett er altfor kvite etter mi meining, liksom litt utviska...Syns du er kjempeflink og utruleg kjekt å få sjå!

    SvarSlett
  12. Hei hei :)
    Ja ungene stor koste seg, og ja det går mye med til shopping på de to luringene ;) hihi, men det er jo kos også da:)

    Så nydelig, fint og lyst det ble hos deg :)
    Skjønner godt at du er fornøyd:)

    Ha en strålende kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  13. Dette ble jo kjempe bra :)

    SvarSlett
  14. romantisk og pen spisestue!
    den lysekronen var utrolig flott.

    SvarSlett
  15. Så flott spisestuen din var ! Lys og lekker. Veldig god ide med skinn på setene synes jeg :-)

    Ønsker deg en fin torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  16. kooooselig ;) å morsom å lekker lampe :)


    klem fra susi ;)

    SvarSlett
  17. Kjempe-koselig spisestue!!! Så lyst og lekkert:)

    Ha en strålende dag!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  18. Lyst og koselig i spisekroken din. Geiteskinnene var et kjempetips...men røyter de?

    SvarSlett
  19. Kjempefint med hvitmalte møbler :) Lyst og delikat!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  20. Nydeleg spisestove! Eg har også geiteskinn på stolane våre :) Glaset du spurde om er av krystall, og gamalt. Vakkert, ja. Skulle hatt til minst seks personar! Men har kun eitt.

    Ha ein fin kveld!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  21. YOUR BLOG IS LOVELY!
    TAKE CARE,
    ROSA

    SvarSlett
  22. Så akkurat ditt bidrag inne på Nib og måtte ta turen innom deg og si at spisestuen din var kjempefin. Jeg har også planer om å male spisestumøblene mine hvite, og det så snart som mulig ;) Men ting tar tid.. Vakker lysekrone btw :)
    God natt!
    Klem Linda

    SvarSlett
  23. Hei og takk for kjempekoselig kommentar!
    Virkelig flott spiseplass, lyst og deilig. Jeg synes nok til tider det er litt mørkt hos meg men jeg kan ikke male de flotte veggene. Ønsker deg en riktig fin helg:)

    SvarSlett
  24. Her var det mye lekkert! Virkelig en flott spiseplass, lyst og trivelig.

    SvarSlett
  25. Oj vad fint du har! Tack för titten :)

    SvarSlett
  26. Utrolig nydelig spisestue du har! Legger meg til som følger hos deg, for her var det mye fint!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  27. Er det en gammel lysekrone? Så flott den var! Koselig spisestue! :)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett