søndag 14. mars 2010

Spiseplass del 2...

Jeg må bare slenge inn den lille spiseplassen vår og på konkurransen på Nib, ettersom den er den som blir mest brukt. Her sitter jeg faktisk også alltid når jeg blogger..Men har nå tatt vekk dataen for anledningen, og hortensiaen kom jammen med her og, fått nye på spisebordet.


Kjøkken bordet vårt er satt sammen av gammle bordbein med bordpalte laget av gamle pallekarmer.. Jeg liker det røffe mot det romantiske. Bordbeina er pent dreide, og har flotte utskjæringer.

Her har vi ikke tatt av metallbeslagene..

To gamle herlige krakker jeg har pusset og og slitt ned..

Den herligste emaljestaken ever(innlegg om hvor den kom fra under dette)..

Gamle blonder i en gammel krystallskål på stett.

En annen vinkel bare, elsker mønsteret på benke teppet fra Jeanne dàrc Living..


Var i siste liten dette, men kom på at det er lenge sia jeg hadde ett innlegg om akkurat denne plassen..Og jeg er veldig glad i denne plassen min, for det er jeg som bruker den mest..
Klems...

25 kommentarer:

  1. Hei! Så tøff og koselig spiseplass!!
    Nydelig!
    Takk for kos kommentar!
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  2. Herlig spiseplass!
    Artig vri med bordet. Kreativ og flott løsning :-)
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  3. For en koselig spiseplass du har. Jeg er så svak for disse hverdagsplassene jeg. Kjempefint bord, så flin dere er som fikser opp møblene slik. Kjekk inspirasjon for oss andre er det og.

    Hilsen Lisemoren

    SvarSlett
  4. for en koselig spiseplass!
    det bordet er jo bare helt skjønt!!!

    ønsker deg en god kveld
    klem beate

    SvarSlett
  5. Du har det knallfint! Kjempefine kombinasjonar av møblar, fargar og saker og ting. Likar stilen din!

    SvarSlett
  6. KJempefin spiseplass.
    Jeg bare elsker bordet ditt.Det var råfint:))
    Fint med knakkene også.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  7. hei på deg.
    så herlig en plass,å det ordet er vakkert,
    ja e teppene der er flotte,
    har de jeg å.
    ønsker deg en fin kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Så koselig spiseplass, og DET skjønne bordet da!!!
    :o)

    SvarSlett
  9. Hei hei
    Takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen. Jeg setter utrolig pris på dem. En koselig og meget pen spiseplass synes jeg. Ha en nydelig kveld videre. Her er det himmel blå snart og jeg gleder meg som et lite barn:)

    SvarSlett
  10. Hei Kristin.
    Utrolig koselig og artig spisebord:)
    Gøy måte å bruke pallekarmer på:)
    Hilsen Helene

    SvarSlett
  11. Så nydelig og unikt!!
    Fant da heldigvis noe på messen, men det var en del som jeg hadde veldig lyst på, men det kostet litt mye hi hi
    Ønsker deg en herlig søndagkveld!
    Klem Anki

    SvarSlett
  12. Hei!
    Så hyggelig spiseplass. Tøft bord! Og masse flotte detaljer.
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  13. Er blitt veldig koselig,snuppa :)

    SvarSlett
  14. Nydeleg! Så original og fint bord! Angående å skaffe gamle vindu; ha augene med deg når det er opp-pussing på gang i gamle hus. Eg har fått mange, som likevel skulle kastast.

    Ha ei fin, ny veke!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  15. Kan ikke huske å ha sett den,en nydelig spiseplass Minka-dette likte jeg!!
    klem og lykke til

    SvarSlett
  16. Elsker gjenbruk, og dette var kreativt!
    Rustikk og tøff bordplate! ME like!

    Misunner deg teppe og puter i benken!
    Selv rakk jeg bare å skaffe meg 3 kopphåndkle som jeg bruker som duker i dette mønsteret, og elsker de! En av de ligger på bordet foran meg nå. En annen i glassverandaen.

    Ang oliventre, er ikke dette min sterke side, men jeg vet at de vil ha det kjølig om vinteren, men tåler ikke frost. de vil heller ikke tørke ut....
    SKal lære meg mer om de! ;)
    Mitt har stått på soverommet hele vinteren, men det er nok litt for gulvvarmt der. Varmen fra stua stiger opp gjennom gulvplanken!

    SvarSlett
  17. Hei igjen!
    Når det gjelder maling av gulv og motvillig mann er mitt beste tips å friste med motordrevet verktøy, som elektrisk pussemaskin. Her i huset fungerer det i hvertfall.... ;)

    Klem

    SvarSlett
  18. Rå stilig bord dere har... og at dere hr laget det selv er flott...

    Dette likte jeg veldig godt...
    klem O=9

    SvarSlett
  19. For en herlig spiseplass! Akkurat slik jeg liker det: et sted å slappe av og finne ro:o)For ikke å snakke om kreativiteten med å sette ting sammen selv! Kjempestilig bord og herlige krakker! Likte godt putene også:o)
    Ha en flott uke, min venn!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  20. Hei på deg:)

    Tusen takk for kjempe koslig kommentar inne hos meg, måtte tenke meg nøye om før jeg bestemte meg for om jeg skulle være åpen om det eller ikke på bloggen, men tror jeg har tatt rett avgjørelse:)

    Nydelig spiseplass du har, skikkelig flink er du til å pynte og ordne. Og innmari stilig bord:) fin kontrast til det romantiske og "søte".

    Ønsker deg en super dag :)

    Klemmer fra Karianne

    SvarSlett
  21. kjempekoselig spiseplass:) utskjæringene på bordbena var nydelig og lysestaken kjempe søt:)

    ønsker deg en fin mandag

    Klem<3

    SvarSlett
  22. Så koselig spiseplass du har:) Genialt bord..Kreativt!

    Ha en fin fin kveld

    SvarSlett
  23. Så fint :-)
    Takk for hilsner!! Hyggelig

    K

    SvarSlett
  24. Fantastisk flott bord! Nostalgisk-industrielt!! Kjempetøft! :)) Dette er gjenbruk på sitt beste!

    Ha en fortsatt fin uke! :)

    Klem, Ann.

    SvarSlett
  25. Det er litt rart å se igjen sine egne ting rundt på bloggene.
    Men jeg er så glad at noen liker det vi lager, og jeg synes det er sååå gøy å inspirere de som kommer innom.
    Du er bare råflink med alt du lager. Det ser orntlig og forseggjort ut.
    Du er flink med materialer og farger - både i huset og måten du kler deg på! Snakk om gjennomført!!!

    Jeg har fått tilbud om nye lokaler allerede. Men først må jeg bare roe meg helt ned og tenke klart.
    Nå skal reise mye de nærmeste månedene. Jeg skal også kose meg med håndarbeid og oppussing i saaaaakte tempo.

    Kos deg i kjøkkenkroken! Den var virkelig fin!
    Klem Marit

    SvarSlett