mandag 1. mars 2010

Vårtegn....Under 100 lappen...

Idag våknet vi ikke til masende unger om å stå opp(de var hos betemor), men til vakker fugle sang..Disse fuglene har jeg ikke sett i vinter, og jeg tror derfor de har emigrert tilbake for en flott sesong i vente( vet jo ikke hva slags fugler)..Flotte var de der de koste seg i sola..

Syntes de så gode å runde ut hvertfall...Og flotte farger..


Ellers har dagen i dag vært skikkelig vårdag..Hatt vårvasken i første etasje, så deilig det er etterpå..Vasket og herjet, ordnet opp i leker nok en gang(blir jammen kvitt litt hver gang og). Putetrekk og tepper har fått seg en vask eller en rist..Og nå dufter det godt av min Mathilde spray i hele etasjen..I morgen er det nok andre etasje som står for tur, der fikk vi faktisk ryddet opp litt igår, så nå gjenstår bare vasken der og.
At våren er i anmarsj er det ingen tvil om(selv om jeg vet, siden jeg har bursdag i mars, så ligger nok snøen fremdels). Har luftet godt med dører og vinduer i hele huset i mange timer, fra taket drypper det og mine små pauser i sola var varme(litt "frisk" luft må man ha innimellom)..

Har blogget lite i det siste, sykdom gjør slikt, men er på bedringens vei..jippi..
Her for en uke sia var jeg på brukt butikken her i sentrum. Og her kommer man virkelig langt med en hundre lapp(nesten så det er en skam så billig det er)..

Ny duk til stuebordet, med litt blåfarge i..(er ikke strøket enda..)

En gammel brødform..

Og jammen en til brødform..

Og siden klokker er inn for tiden fant jeg denne, den er ikke akkurat gammel men ska nok finne på noe med den..



Ungene er vel i seng, mannen ska på kjøring med brannbilen, tut tut....Og jeg ska kose meg, mye på tv ikveld så blir vel litt tv titting innimellom dilling...Og husk jeg setter stor pris på dere alle, enhver hyggelig kommentar..(idag mistet jeg en følger, trist når man ikke vet grunnen, håper jeg ikke har støtt noen?)
Ha en flott ny uke, klems...

8 kommentarer:

  1. Så flotte fugler du har fått på besøk:o) Tviler ikke på at dette var en flott konsert å våkne opp til:o)!
    Nydelig den duken din! Så kjekt å få seg noe nytt og vakkert:o)
    Tviler ikke på at du får til noe gøy med den klokken.
    Mistet en følger, men fått en ny (skjønner ikke hvorfor jeg ikke har satt meg opp som følger tidligere...!).
    Ønsker deg enf lott uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Artige fugler. vet heller ikke hva slag det er. Så flink du ar som har vaska og styra så mye da. Her blir det gjort minst mulig på lengst mulig tid. I huset i alle fall.....
    Ha en fin mandagskveld. Klem :O)

    SvarSlett
  3. Fine sidensvans!
    Så flink du har vert som har fått vaska og lufta.
    Nydelig duk og former.

    Miraklem.

    SvarSlett
  4. så deilig...
    vet du hva, det meldes snø her hos oss de neste to dagene, tror eg får panikk.!!

    klem og fin kveld!

    SvarSlett
  5. Kan det være denne fuglen: http://no.wikipedia.org/wiki/Sidensvans

    http://www.miljolare.no/data/ut/art/?or_id=3753

    SvarSlett
  6. kos med fugler, å en sann vårfølelse.. skal jammen ta turen å kjøpe litt fuglemat sånn at eg får frem litt fugler her oppe åsså ;)

    klem

    SvarSlett
  7. he he måtte bare inn og titte litt,så jeg fikk siste nytt på din front,er jo faktisk litt nyttig denne bloggen for familien også :) fin duk du fikk tak i :)

    SvarSlett
  8. så nydelig den duken var:) kjempe lekker.
    artige fugler... deilig når småfuglene vender tilbake, da er det virkelig vår:)
    klem

    SvarSlett