fredag 30. april 2010

Flere loppiser....

Sist jeg var på loppis fikk jeg mye for pengene..Da er det gøy å være på loppis, selv om det var mye folk og spisse albuer. Jeg havnet ved den skrøpligste herremannen som brøytet seg vei gjennom mengden til de grader. Men jeg fant ut at det var ganske så smart å bare følge han, da slapp jeg å bruke spisse albuer. For spisse albuer vil jeg ikke bruke, seff får jeg en spiss en i sia sier jeg i fra. Det var så sykt mye folk, var nesten umulig å komme noen vei, enkelt ganger stod du på stedet hvil i lang tid..

Her ser dere jo kurvene somjeg har vist tidligere ferdig malte. Men her ser dere og det dyreste jeg kjøpte meg, to vegglysestaker. Vet ikke helt enda, men tror de blir hvite..De kostet litt mye, 200 kr..

Litt ekstra til kjøkkenet..

Og jippi, ja jeg fant meg ett lite emalje krus, det eneste som var å opprive i emalje..5 kr, hihi..

Et skjellfat med herlig patina..5 kr..

Ble ikke norgesglass denne gangen, for jeg datt over noen franske, og de var så herlige. 3 for 25 kr..

Blitt veldig glad i de allerede..

En karaffel måtte å bli med til 50 kroner, den må få en skikkelig vask da..

Og terriner var det heller ikke så voldsomt mye av, men jeg fant meg denne til 50 kroner. Synes den var tidløs og søt.

Så alt i alt her pluss den store sjenken med tallerkenhylla på fikk jeg for skarve 500..


Sjenken har jeg fått malt ferdig nå, men den ska pusses litt og muligens få en tekst. Og idag er det grått vær og bilder blir ikke mye tess. Så denne får jeg vise frem senere.

Idag får jeg besøk av en av mine bestevenniner med følge, vi ska kose oss ikveld. Gleder meg, er ikk ofte vi sees siden hu bor litt unna..
Og det er helg folkens, deilig, måtte sola skinne for oss alle(lov å håpe)...
Klems............

14 kommentarer:

  1. For noen flotte loppefunn, heldig du ! ♥ Likte spesielt godt vegglysestakene, nydelige var de. ♥ Og blir sikkert veldig fine hvite. :)
    De franske glassene var søte også. ♥

    Gleder meg til å se sjenken ! :)

    Ønsker deg og dine en herlig helg ! ♥

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du fikk kjøpt deg, terrinen var kjempe fin.
    Klem Elin

    SvarSlett
  3. Loppemarked er knallmoro!
    Du var heldig, du Minka, fant mye flott!
    Genialt å finne "Brøytemannskap" he-he
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Å så mye fint! Syns ikkje de lysestakene trenger maling! De er jo superfine som de er!
    Var så vidt innom loppemarked sist lørdag. Den begynte kl,9 og eg var ein halv time forsinka. Da var det bare skrot igjen, trodde eg. Men ei venninne var der i 11 tia og da la dei ut nye ting, ho fant mye fint. Ergerlig for meg som gikk så fort og enda opp med ein ostehøvel og to tefat.

    Ønsker deg ei super helg!
    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  5. hei,
    så mye fint du fant ,moro med loppis,men er som du,liker ikke å trenge meg frem,
    tror folk er blitt mer å mer oppmerksom på loppis nå,
    så bestandig trengsel før åpning.
    ønsker deg en herlig helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. herlig, heldiggrisen!! dette var rene skatter alt sammen og DE lysestakene!!wow.....!!
    herligt å være så heldig med funnene!!
    ha en fin helg...

    SvarSlett
  7. Så mye lekkert du fikk med deg hjem .) Herlig!!
    Den suppeterrinen var bare så lekker!
    Alltid gøy med loppis!:) Man vet aldri hva man finner eller om man finner noe..
    Takk for koselig hilsen hos meg :)
    Ønsker deg en flott kveld med gode venner!♥
    Goklem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  8. Du har jammen vore heldig. Masse flott! Einig med Mira, ikkje mal lysestakane, det trur eg du vil angre på... Alltid spennande å lese dine innlegg!

    SvarSlett
  9. Oj, så masse fint du har funnet! Mange flotte skatter, og jeg venter spendt på resultatet av maleprosjektet:o))
    Har også vært på brukthandel i dag, og jammen ble det ikke noen poser på meg:o)))
    Ha en nydelig helg, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Synes du har fått noen superflotte funn ! Og den karaffelen var jo et kupp !

    Ønsker deg en fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  11. Du verden så mye fint du fikk kjøpt, særlig de vegglysestakene...jeg synes de var nydelige som de er! Ha en flott helg! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  12. Fy søren så mye fint du har fått for en liten penge!!! Digger lysestakene!!! Hadde jeg kommet over de hadde jeg nok fått noen spisse albuer ;) Ha en strålende dag!!! Klemmer

    SvarSlett
  13. Hej!
    Precis en sådan soppterrin skulle jag vilja ha.
    God helg kram Agneta

    SvarSlett
  14. Oi så mane flotte skatter, så heldig du var! Takk for koslig hilsen hos meg, nå nyter vi det hvite gulvet og mannen er og riktig godt fornøyd, så du må bare til å overtale...hihi! Det tok 2 år å få overtalt min....

    SvarSlett