torsdag 1. april 2010

God påske...(ops, langt innlegg)



Idag har påske startet for ungene, de har fått ett egg hver. For hos oss får de av oss, mine foreldre og mannens foreldre, det blir nok egg tror jeg. Derfor har de fått ett idag, de blir jo lei godisen oppi før lørdag. Mine er slik at de fort blir lei ting, om det har med at de bare er sånn eller er bortskjemte velger jeg ikke å fundere mere på, hihi..


Men for en dag, ungene har vært syke ett par dager, og idag var det mors tur. Men våknet glad for at mannen hadde stått opp med ungene en halvtime før meg så jeg kunne slappe av litt. Vel oppe begynner jeg på symaskinen, som har stått å samlet støv altfor lenge. Jeg har ikke lært av noen å sy, dette er selvlært og under bearbeidelse...Og mannen min, joda, han sku jo ha ungene under oppsyn. Men den gang ei, han sovnet jo bare på sofaen, ungene fikk fritt leie..Til mors store skrekk, der sitter jeg og river meg i håret over alle de merkelige tenke måter man må ha når man syr. Rett og vranga i hytt å gevær, endelig riktig, men neida, ble feil igjen. Gjett om jeg gleder meg til å bli litt flinkere til å huske alt. For det jeg syr blir bra til slutt, men bruker bare så innmari lang tid foreløpig. Jeg synes det er kjempe gøy, men slit å lære av egne feil hele tiden i starten..
Mannen våkner og lurer på om jeg ikke kan finne på noe annet, jeg blir jo helt koko av å sy!!(men halla, kan jo ikke vente til han er på jobb heller lissom...)
Men jeg gir meg ikke, og det går nå fremover..

Oppi all syingen, må det ryddes og vaskes, vi får jo besøk i morgen..Kjenner jeg blir stresset, jeg ska jo i sola, bleke ettervekst og dusje og klokken har alt blitt 1830..Jeg hiver i meg middag, durer til sola i håp om en lur, men neida, for mye bråk i lokalet, vaksehjelpen som minner meg på at jeg ska vaske litt senere ikveld..
Vel hjemme blir mannen satt til å ta etterveksten min bak(noe han vanligvis er flink til), og jeg tar sidene. Da han er vel ferdig durer han ut dørene for å trene(og ta sol faktisk), og jeg begynner på sidene. Vel ferdig ska jeg bare sjekke bak, og gjett om, mannen har en hel haug med helligdommer!!Hjelp!!! Jeg får nå omsider fikset det etter mye klabb og babb. Og klint noe farge på øyebrynene..

(uten blitz..)
Jeg kommer ned, der jeg ser jeg at mannen har dratt uten å rydde etter ungene. Tar fatt på rydding og støvsuging, men kommer ikke lengre før jeg må opp å spyle både øyebryn og hår og kropp..Vel halvferdig titter mannen innom, ååå er du ikke ferdig enda?? Nei, seff sier jeg, du gadd jo ikke rydde før du dro!! ÅÅ, sier mannen..og går ned igjen. Jeg gjør meg ferdig endelig og går ned, der sitter mannen foran tvèn og kasker chips riktig så fornøyd. Jeg spør: har du vasket gulvet eller?? Øhh, har du ikke gjort det eller?? Men hallo, får da være måte på hvor mye jeg ska rekke!! jaja, vi tar det i morgen sier mannen, lissom, gommen sa jeg smør , med unger rundt beina..tror ikke det nei. Jeg tar vaskefilla og setter igang, mannen sitter fremdels å knasker chips(jeg er en slik type som ikke klarer å høre andre tygge..)..Jeg kjenner jeg blir lettere varm i topplokket, men drit i, la han sitte. Han kan sitte til krampa tar han tenker nå jeg..Er jo bare hans familie som kommer på besøk....

(med blitz)
Klokken er 2330, jeg tar frem ett lerret jeg, må gjøre noe kreativt før senga kaller meg..
Med bildene vil jeg bare vise hvor mye jeg kommer til å savne de mørke kveldene med stearinlys..Blir ikke helt det samme på de lysere kvelder, selv jeg er glad de har komt..

Og fra i morgen blir det virkelig påske for min del, da er det besøk, sirkus og bare kos hele helga....År, som jeg gleder meg..Ble kanskje litt vel langt innlegg eller?? Ja ja..

Kos dere alle sammen uansett hva påske måtte bringe..klems....

9 kommentarer:

  1. God påske Minka! Slapp av og nyt sirkus og late dager.
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. he he he for et kaos hi hi kan ikke annet enn og le av deg lille tittin som er blitt stor :)

    SvarSlett
  3. Ja glemte jo og rose deg for et godt innlegg(selv om jeg trodde du hadde fått skrive dilla hi hi ) og koselige bilder :)
    Klem :)

    SvarSlett
  4. hei.
    tror nok mange har opplevd sånne dager.
    håper denne dagen er bedre.
    ønsker deg en god påske,
    blir moro å se hva du syr.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Så utrolig koselige bilder :) Var skikkelig go'stemning... Skulle ønske formen min hadde tillatt meg å lage litt go'stemning her i heimen også, men omstendighetene har virkelig gått inn for å ta meg, så jeg ligger stort sett (fremdeles) syk på sofaen, og tillater meg selv å være litt sur og gretten :P
    Får ta det igjen en gang...

    Kos deg med påske og besøk :)

    SvarSlett
  6. Jeg må le, det var ikke for langt innlegg, det var morsomt..hehe...du er ikke alene om å ha sånne dager...spesielt smatte og slafselyder fra familiemedlemmer i en stresssituasjon er ikke godt for øret...hehehe... Håper skuldrene nå har senket seg, så påsken og fridagene kan nytes. Det så veldig koselig ut med alle lysene..jeg har noe lignende selv og det blir så fint på mørke kvelder.

    SvarSlett
  7. Glemt jo å "klemmen" da..her kommer'n:
    KLEM fra Jorunn

    SvarSlett
  8. Det var litt av en dag !! har ofte tenkt at det hadde vært deilig å være mann og være så avslappet, virker iblant som om de ikke har en eneste bekymring :-D

    Ønsker deg fine påskedager :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  9. Ojoj, ja sånne dager er ikke morsomme!
    Håper dagen i dag er bedre og at du kan slappe litt av! ;)
    Mann skulle ha värt mann enkelte ganger ja!!
    Önsker deg iallefall en flott påske!
    Klem Anki

    SvarSlett