tirsdag 20. april 2010

Hjelp....


(bildet er lånt fra nettet, er ett gammelt portrett av en kvinne som Leonardo Da Vinci har malt)

Dette bildet holder jeg på male nå, og er egentlig ferdig..Men jeg har bestemt at jeg sku ha en tekst på det nederst. Men så står jeg fast, helt fast...Noen som har noen forslag??? Takknemlig for alle forslag som kommer.....

Bildet over er malt på ett treverk som heter poppel, og som dere ser er det gammelt og fått litt konturer med årene. Dette er et kjent bilde fra maleren, og det er så flott!!

Før utstillingen i mai ska jeg male ett bilde til av ett annet ansikt, helt dilla nå jeg. Men det er tidkrevende når man er nokså fersk i gamet. Ska og male opp flere bilder jeg vanligvis pleier å male, og ikke minst sy noen flere barneklær. Så jeg har nok å henge fingrende i, derfor litt lite blogging om dagene, men jeg prøver å få komt innom dere alle flotte bloggere daglig. Må jo ikke gå glipp av noe...

Ha en flott dag, klems....

11 kommentarer:

  1. Kikket nedover på bloggen din og du så flink du er. Da jeg tittet på Da Vinci bildet følte jeg at uttrykket hennes viser savn. Hun har et Mona Lisa uttrykk. Uutgrunnelig :)Så her er mitt bidrag:

    Og dog jeg gjemmer taus min kval, mitt savn; og ingen aner hva der gløder i meg.
    Henrik Ibsen

    Vet ikke om det var sånn tekst du tenkte på men...
    Lykke til.

    Hilsen
    Randi

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke noen gode forslag til tekst på bilde. For jeg ble nemlig helt satt ut av det flotte plantebordet på forrige innlegg!

    Det var helt topp! Akkurat slik jeg har sansen for. Gammelt, grått trevert og en stor dose fantasi. Så stilig!
    Og trinsen som hjul var prikken over i'en.

    Jeg er superimponert - og super INSPIRERT!

    Takk for titten. Klem Marit

    SvarSlett
  3. Leste akkurat kommentaren din.
    Fint at du kommer til Stavangerområdet for å lete i fjæra...
    For begge mine funn var fra sørlandet...

    Da slipper vi å ta hverandres skatter, he, he.

    Tenker nå på uttrykket å gå over bekken etter vann...

    Ha en flott dag.
    Klem Marit

    SvarSlett
  4. Hei! Nydeleg bilde! Eg ville valgt eitt eller anna latinsk uttrykk, og der er jo mange å velge i! Takk for koselege ord inne hos meg!
    Lykke til med bilda dine! Kjempespennande!

    Klem frå meg!
    Elin :)

    SvarSlett
  5. Tanto gentile e tanto onesta pare la donna mia..."
    Translation: "So kind and so honest my lady appears to be .."
    Note: famous opening lines of Dante Alighieri's Sonnet 26 from La Vita Nuova

    Nydelig bilde!

    SvarSlett
  6. Du er rå!! KOmmer bare på noe fjas jeg, er edru altså..."Mona Lisa, jeg var først.."

    SvarSlett
  7. hei.
    ååå så vakkert dette er ,tekst har jeg ikke,men det klarer du nok,plutselig dukker de rette orda opp,
    ønsker deg en flott dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Stilig blir det sikkert,savner og male til eget formål :) Ja til kunst utstillingen :):) Jeg er blitt nok så forsynt med kunst malingen i båten,det og ratte fram og tilbake til unger,hus,mat laging,bursdags selskaper,dansingen til ungene, og ikke minst alle MØTENE som jeg dukker opp i male tøyet og null sminke...hjelp,ser du synet eller he he ...
    Nei det skal bli deilig og sprette champisen,når alle fem maleriene i båten er ferdig :):)
    Lykke til med teksten :)
    Klem fra meg til deg..

    SvarSlett
  9. åååå det bildet kommer til å bli så vakert og med tekst på blir det helskjønt. Tror også jeg vill gått for noe latinsk. Klem monica

    SvarSlett
  10. Du er SÅ dyktig!!!!!Sånn er det med den saken!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  11. Hehe, håper ingen misforstår...det bildet som er her er bare modellen min altså..viser bildet mitt som jeg har tolket det i morgen tenker jeg. Og tekst kom jeg på, så fornøyd med verket mitt....Minka...

    SvarSlett