tirsdag 13. april 2010

Kristin gjør ting hun egentlig ikke kan!!

Heisann alle sammen..Nå er det jammen lenge sia sist innlegg, endelig tid til ett. Får jeg har egentlig mye å blogge om, men tiden strekker ikke til for tia. Jeg ha i den siste tiden gjort ting jeg ikke kan, og da blir humøret litt hoppsi daisi alt ettersom...Jeg har begynt på mine sy prosjekter, og det er ikke bare bare å sy barneklær når alt ska læres fra bunn av. Har klødd meg i huet noe helt vilt, men nå begynner det å løsne, og da begynner morroa!!

Ellers har jeg og vært så heldig å vært på malekurs sist uke og i helga. Har blitt medlemm i en lokal maleklubb, helt topp. Og min nærmeste nabo er ei herlig dame fra Moldova som er utdannet kunstner og ufattelig dyktig..Hun kan male alt, kopiere til minste detalj alt som finns av bilder. Og det var hun som holdt kurset. Jeg har malt i noen år selv, men mest decoupas og kolasj. Men ansikt og hender er noe jeg finner veldig vanskelig og likevel veldig gøy å beherske. Og ansikt har jeg fått prøvd meg på i helgen...

Dette er modellen som ble brukt, dette er en skulptur som min nabo har malt...Her får man prøvd seg godt på skygger..


Dette ble mitt resultat!! Og jeg må si meg nokså fornøyd, det er første gang jeg maler ett ansikt..Tegne ett er noe helt annet, som jeg behersker rimelig greit.


Jeg har brukt litt egne farger, så fargene matcher ikke. Man må jo bruke litt av egen kreativitet, hihi..


Og om dagene er vår rengjøring ute høyt prioritert. Deilig, jeg elsker å jobbe ute når været er så bra som nå. Arbeidet kan være hva som helst, feiekost, rake, høytrykkspyler eller alt annet.. Bare gi meg fint vær så gjør jeg gjerne alt, bare jeg får vært ute. Tror ungene synes det er en stor kontrast å plutselig gå fra innelivet til utelivet. Vi er jo ute fra morgen til kveld, men de digger det, og godt er det!

Til slutt må jeg bare få gratulere alle som kom til finale i Nib`s utfordring denne mnd, masse flotte innlegg...Jeg vet hvem som får min stemme, nemlig Landlige hjem , en av de herligste bloggene jeg har komt over. Hun er såå flink til å ta vare på sine følgere, er bare å bøye seg i støvet!!!

Nei, nå må jeg få med meg Frustrerte fruer!!
Snakkes, klemmer fra meg...

27 kommentarer:

  1. Så flink du er til å male! Nydelig. Dette kan du jo. (: Gleder meg til å få se mere bilder fra deg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempe bra Tittin,det står det respekt av :)
    Du kan trygt,finne en hedersplass i stuen til denne :)
    Klem fra meg til deg :):)

    SvarSlett
  3. Kjempefint! så flink du er.
    Håper på finvær noen dager så det går an å være ute...
    Ha en fortsatt fin fin kveld

    SvarSlett
  4. Bildet ditt ble veldig bra synes jeg!Maling kan du trygt fortsette med.Passet jo fint oppå kommoden din også.

    SvarSlett
  5. WOW, du må nok bytte overskrift...:-)
    Kristin gjør ting hun kan...
    nattaklem♥

    SvarSlett
  6. Du er ein tusenkunstnar! Kjekt å kose seg ute. Vår er tingen!

    SvarSlett
  7. Milde himmel!! :0 Nydelig!!!
    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  8. MAKAN! Nydelig søta , du er superflink!!!! Jeg er imponert , rett & slett.
    Nattevåken du oogså j a.....haha!
    Veggen koster 2499,- Klem !!

    SvarSlett
  9. Hei☺ Takk for koseleg helsing i bloggen min☺
    Fin blogg du har☺ Legg meg til som følgar eg☺

    Fine bilde du mala-eg er imponert!!

    Klem M♥

    SvarSlett
  10. Så flott bilde du har malt...jammen er du flink altså...

    moro å kunne bruke malepenselen slik du gjør.

    Klem O=))

    SvarSlett
  11. Sååå nydelig, du er kjempe dyktig♥ Utrolig vakkert!♥
    Ja, er det ikke gøy med maleklubber, er selv med i den lokale maleklubben i kommunen her jeg bor!♥ Så herlig å komme sammen og få tips og ideer :)!
    Tar av meg hatten for deg, TUSEN takk for dine nyyydelige ord om meg på siden din!!♥♥♥Det varmet langt inni sjelen!!♥♥♥
    Takk også for din herlige hilsen hos meg :) Jeg har ikke hatt tid til å blogge selv de siste dagene.. men kommer sterkere tilbake med å titte innom mine flotte bloggvenner, du var den første i dag !♥
    Ønsker deg en herlig kveld på maleklubben, selv gleder jeg meg stort til i kveld.. male male male hi hi .)
    StOOr klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  12. Det ble et kjempefint bilde! Det er ikke lett å male ansikter.

    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  13. Hei Minka
    takk for hyggelig kommentar...så flink du er til å male...nydelig
    Kos deg i sola.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  14. WOW!!! det var bare ehlt nydelig og jeg kunne glatt hengt det opp her hjemme, helt fantastisk vakkert med herlige duse farger. det likte jeg. klem monica ♥

    SvarSlett
  15. woooow har du malt det !?!!? såååå bra !!! Kjempefitn var det!!

    SvarSlett
  16. Så flink du er! Jeg er helt imponert! Veldig fin, duse farger og her helt herlig motiv!!
    Det høres veldig kjekt ut med malekurs. Det skulle jeg gjerne ha deltatt på selv også. Har malt i mange år, men ikke fått med meg noe kurs enda:o)))
    Skulle ha rydet litt ute jeg også, men når ligger gradstokken på 5+ igjen - litt for kaldt for hagearbeid når en er en frostpinn:o))

    Ønsker deg en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  17. Du burde endre overskrifter til:
    Kristin gjør ting hun kan og er veldig flink til:)
    Utrolig stilig bilde.
    Klems fra Helene

    SvarSlett
  18. Fantastisk!! Så herlig at du har en nabo som kan lære bort og inspirere. Dette må du fortsette med:-)
    Fortsatt fin uke til deg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  19. Så flink du er!!! Dette må du fortsette med! Skulle ynskje eg kunne måle! Beundringsverdig!

    Ha ein fin kveld!
    Klem frå meg!
    E :)

    SvarSlett
  20. Da fikk jeg jo sett det flotte maleriet ditt en gang til =) Like fint denne gangen! Jeg skriver deg opp på listen og skal huske å si ifra til deg når målebåndene kommer.

    SvarSlett
  21. Flott bilde,- dette har du talent for:-)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  22. Ok, skriver deg opp på listen med 1 stk hamp-snelle =)

    SvarSlett
  23. Du er utrolig flink Kristin-min! Bedre mor og kunstner skal man lete lenge etter:)

    Stoooor klem fra Ingrid

    SvarSlett
  24. For et herlig maleri, du er jo kjempeflink ! ♥

    Her er det også vårrengjøring som står i fokus for tiden. Men jammen tar det tid, ikke ferdig på en dag det ! ;)

    Ønsker deg og dine en nydelig helg ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  25. Så flott dette maleriet ble, like fint som modelllen du malte etter!! Du er jo veldig dyktig, jente!! Jeg har drev litt med akvarellmaling en gang for lenge siden...og kunne egentlig ha lyst til å begynne igjen. Håper du får en herlig helg!! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  26. Føyer meg til de andre her, utrolig flott! Dette kunne du jo!! ;)

    Klemmer!

    SvarSlett