onsdag 21. april 2010

Nytt bilde ferdig....


Her er min tolkning av det kjente porterettet til Leonardo Da vinci(hans bilde ser du i innlegget under)
Selv ble jeg nokså fornøyd, er bare mitt andre malte ansikt så kan jo ikke klage. Er så glad for at jeg har en slik flink nabo som har klart å lære meg litt av dette her...
Her har jeg og valgt å gå for en tekst siden lerret var 40x60. Man ska jo tenke på inngang og utgang i ett bilde, hvor hoveddetaljer ska plasseres osv..hehe. Jeg har og brukt både varme farger og litt kalde farger, det gir litt kontrast. Teksten er på fransk, ett ordtak fra Jean Paul, det lyder: Aldri er en kvinnes stemme skjønnere enn når den trøster.. Synes det passet ettersom (hvertfall jeg synes) kvinnen ser litt trist ut. Nå ska jeg ta fatt på ett nytt bilde, men det blir siste før utstilling av den sorten, ska ellers lage flere bilder jeg vanligvis lager og må få i gang symaskinen igjen. Masse å gjøre.

Og her ser dere litt av hva jeg har bedrevet tiden med ellers, bært og stablet en haug med stein(og det var blodslit, men min egen feil siden jeg satte mannen til å lage hagebord, da måtte jeg bære stein)..Og ikke hvilken som helst stein, gamle brostein fra Stavanger som jeg ska bruke på min nye uteplass. Og jeg som vanlig tenkte at dette var peanuts og svisj ferdig, hehe, slet i flere timer, dagen etter stiv og støl..
Vi har jo drenert, så nå ska vi snart få komt igang. Jeg så og at Nib neste utfordring er nemlig uteplass, og spurte mannen om han trodde vi kanskje ble ferdig i begynnelsen av mai!! Han så på meg med store øyne og lurte på om jeg ikke var helt riktig god!! Men han flirte vel godt da han skjønte tegningen, men vi blir ikke ferdig av den grunn nei...Vi har jo ikke begynt ei gang heller, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet. Men tviler ikke på at det blir mange fine innslag i den utfordingen, gleder meg til litt inspirasjon..


Idag ska jeg bli litt bedre kjent med en sånn mose maskin, og mosen på plenen ska få kjørt seg. Vi har helt vilt mye mose, så vi må få bort noe, så mer plen og gjødsle. Det er jo en helt grei jobb når vi har så knall vær som nå. Jeg er en slik person at jeg ville nesten gjort hva som helst av arbeid, bare jeg får vært ute i det fine været. Jeg er ikke en som kan sitte å nyte det, jeg må jobbe....

Ha en flott dag videre alle sammen, og takker for kommentarer jeg har fått, blir så hoppende glad for det...Klems..

14 kommentarer:

  1. Kjempe fint bilde og likte tolkningen din av originale bildet veldig godt! Dette bør du fortsette med! Ha en fin dag og kos deg med stenplukking og mosefjerner...!

    SvarSlett
  2. Hei Minka. Jeg lovet deg å si ifra når jeg visste tidspunktet for loppemarkedet i Lund kirke på lørdag. Det begynner kl 10!! :-) Da sees vi vel der - så får vi sloss om de samme skattene! ;-)

    SvarSlett
  3. wow, så flink du er! det er jo nydelig

    klem beate

    SvarSlett
  4. Du er utrolig flink til å male...kunne ønske jeg hadde ett snev av slike malerferdigheter selv. Hehe...vi er nok ganske like vi kvinnfolk. Skulle helst vært ferdig med sånne store prosjekter i går :o) Men det er bra å ha pådrivere og optimister i hus, sant? hehe.. Steinen er kjempefin, skulle gjerne hatt slik utenfor selv...KJEMPEFIN! Lykke til med prosjektet, flinke er dere! Klemmer

    SvarSlett
  5. Hei Minka
    Så nydelig bilde du har malt...
    Uteplassen din er jeg virkelig nyskjerig på ...gleder meg til å se bildene.
    God uke til deg.
    Klem....Ellen

    SvarSlett
  6. så flott det ble :)
    Veldig stilig.
    Klems som du sier hi hi...

    SvarSlett
  7. Åååå så flink du er blitt!! Dette har du virkelig talent for! Veldig kjekt å se - nyyyydelig:o))
    Så spennende med ny uteplass! Gleder meg til å se mer!

    Ønsker deg en flott dag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde og en veldig fin og passende tekst! Du er veldig dyktig! Jeg "misunner" deg de gamle brosteinene...de er sinnsykt lekre!! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. Hei Minka!
    Bildet ditt var kjempeflott, og veldig din egen stil! Du er flink! :-)

    God helg til deg fra
    Cathrine :-)

    SvarSlett
  10. Hei, Minka! Takk for hyggelig hilsen:)

    Sååå flink du er til å male!! Bildet var kjempe-flott!!!

    ... jeg sa akkurat det samme til min kjære da jeg så at NIB skulle ha utplass-utfordring i mai. Men vi blir nok ikke ferdige før i desember?!? *ler* Vi får se. Jeg gleder meg til å komme i gang i alle fall. Ser dere skal ha brostein også?!

    Ha en fin helg!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  11. Helt nydelig bilde. Må si du er flink. Så heldig du er som bare kan male bildet du ønsker. Skulle gjerne kunnet malt litt.

    Må du ha en herlig helg.
    Klem:

    SvarSlett
  12. Så utrolig flink du er...helt imponert her !!
    Ha ei strålende helg
    Klem

    SvarSlett
  13. Titter innom for å önske deg en herlig helg!♥
    Takk for koselig hilsen hos meg!♥ Her skal solen nytes i dag! *tjing*
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett