mandag 26. april 2010

Plukket "skrot"? Og negla røyk!!

Min mann joober jo i brannvesenet, Og her om dagen sku de brenne ned ett hus som en øvelse. Jeg fikk ikke rede på dette før det var for sent, men sku gjerne vært inni å sett om der var noe skatter/skrot...Men fikk nå øye på ett lite uthus ved siden, og det sku rives. Jeg kontaktet eier ganske kjapt å spurte pent om jeg kunne plukke litt vinduer og dører som var av interresse, og det fikk jeg..Hihi, tror aldri mannen har vært så flau i sitt liv, stedet ligger rett ved sentrum og alltid mye folk. Han tok på en caps, og tror ikke det går ann å få den lengre trekt ned i ansiktet enn han klarte. Han jobbet kjapt, veldig kjapt. Livredd noen sku se han, eller at noen ringte politiet. Men sånn som han oppførte seg vil jeg si at det hele ble seende ganske så mistenksomt, så jeg ble vel litt nervøs selv, vel og merke pågrunn av han.

Bildet er lånt av Fædrelandsvennen, og på bildet skimter enn det lite uthuset..(og vinduene jeg plukket, jeg har ikke tatt bilder av de enda).

Noen herlige gamle dører som jeg håper jeg får brukt i hagen ei gang i fremtiden..



Ble to slike...

Og inne i uthuset stod der en gammel dør med glass i, kjempe fin holdt, og den er veeeldig bred. Må bare finne ett gammelt håndtak ettersom det som stod på var av nyere dato. Håper jeg ei gang får mannen med på å få brukt den inni i huset, men foreløpig blir det stående på vårt uthus. Må jo ha noen fremtidige prosjekter og???




Manne arbeid er noe jeg har måtte belage meg på i det siste hvis vi ska få gjort noe her..Så her om dagen dro jeg frem ryddesaga, den er litt treg å starte, er slik snor du trekker i for å starte. Etter gjentatte mislykkede ganger tenkte jeg at dette sku jeg få til(følte tidligere på dagen at det ikke var dagen min, men..), så jeg tok skikkelig spenntak og dro alt jeg eide og hadde. Og jammen satte fingeren seg fast, og med det gikk negla mi..Den er løsnet på hver side helt ned og bare en liten flekk på midten som henger igjen...Jeg ble helt hysterisk, for nå tenkte jeg at jeg måtte på legevakta og rive den helt av, og litt dårlig ble jeg jo og..Men jeg kom på min kjære negldesigner som jeg sku til akkurat den dagen, ringte henne og hu mente vi sku prøve å redde den først!!Jeg ble litt lettet, og resultatet ble greit, den ser jo ikke bra ut, men mulig det holder til den vokser ut. Må være ganske så forsiktig ettersom den er ganske løs.. Så nå er jeg vel litt handicappet en stund fremover når det gjelder enkelte ting. Det som var flaut var at rett etter hendelsen fikk jeg ett bleie skift som ikke var ønskelig og lett med en hånd, og siden mannen ikke kunne komme hjem bar det over til naboen for hjelp. hehe, heldigvis har jeg en grei nabo, hihi...

Må si jeg merker det er vår, for her i hus er vi ute fra morgen til kveld, og kvelden er satt av til kreative saker til utstillingen i mai. Så blogging blir det lite av merker jeg, jeg er innom for det meste å titter..Og har vært på loppis og skaffet meg litt flere prosjekkter, hehe..De ska jeg vise en annen dag..
Ha en flott ny uke til dere alle, og takkervarmt for kommentarer, jeg lover å bli flinkere selv og..Klems...( idag var det trist vær, så nå fikk jeg endelig tatt husvasken, klesvasken og alt ellers som har blitt forsømt i det siste,hihi)

11 kommentarer:

  1. Åh so masse fine dører☺
    Stakkars mannen som var so flau, hehe☺
    Ser ut som det var populært blandt folk å sjå på husbrenning...
    Må passe på alle kroppsdelane når ein held på med manne arbeid..☺

    Håpe du får ei fin veke☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. hehe..syns jeg ser for meg mannen din med capsen :)

    Men jøjemeg for noen lekkerbisker du fikk tak i..:)

    Venter også i spenning på å få meg en gammel dør.. skal ha den bak sengen min tenkte jeg :)

    Ha en super kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  3. En gammel dør bak sengen slik hun over beskriver har jeg lenge hatt lyst til også. :)
    Heldig du da som fikk både dører og vinduer.

    Nyt resten av dagen ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  4. Artig innlegg ☺ Flott at du fikk tak i gamle vindu og dører, de kan jo brukes til mye forskjellig. Mye de skal utsettes for disse mennenne våre...

    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  5. Haha.. Off så ler jeg ;)
    Stakkars deg må jeg vel heller si ;)

    Så heldig du har vært da.. Flotte dører og vinduene ser flotte ut :))
    Idag har jeg vært i Vennesla og besøkt Foaje... For en butikk !!!!Lekker..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Heldig du, masse fint!
    Hihi, flink mann du har :D

    Gleder meg til bilder av loppisfunn!

    Ønsker deg en fin uke!
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Ååå så mye lekkert du fikk tak i :) Ja det lønner seg å spørre når man endelig har sjansen :) Hihi, ja disse mennene blir jo flaue over oss noen ganger :) men pytt pytt!♥
    Ikke hver dag man kommer over slike vakre skatter!!♥
    Ja, nå går det fort, jeg fikk en oversikt på sted på FB, skal prøve å ta meg en tur, hadde vært så gøy!♥
    Takk for koselig hilsen hos meg :)
    En fantastisk herlig uke til deg!♥
    Pust ut, du blir helt sikkert ferdig :))
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  8. Hei! Takk for gode ord! :) Spennende med gamle hus! Skal til eitt som snart skal rivast! GLEDER meg! Skattejakt de lux! Dørene dine var rett og slett vakre. Ynskjer meg også nokre med glas i. Såg på bildet ditt under her. Du er så flink! Og når du i tillegg bruker motorsag, er du min helt ;) Verre med den neglen din... Men shit happens. Sånn er det med den saken :)Håper den gror på igjen.

    Ha ein fortsatt fin dag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  9. Hejsa. Hvor var du dog heldig at få de døre og vinduer. Det ville jeg også have spurgt om :-)... Man er nødt til at være lidt foran, hvis man skal have de gode ting....

    SvarSlett
  10. hei,
    åå så nydelige dører du fikk tak i,
    så bra at du reddet vindu å dører,.
    huff da med neglen din,
    det gjør jo så vondt,godt man kunne redde den,
    tenker du gleder deg til utstilling nå.
    deilig med snart mai dager.
    ha en flott onsdag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Hei!Søkte etter gamle vennesla bilder når jeg plutselig havna inn på sida di;-)Fikk et aldri så lite sjokk når jeg så huset til mine avdøde besteforeldre i full fyr!Tragisk at all gammel begyggelse må vike for alt nytt...Dette huset bygde min oldefar i 1924(ca).Synd at du ikke rakk å inn i huset før det brant,hadde funnet en hel del ting du kunne brukt der.Nydelige gamle dører.....Forresten en flott blogg du har!
    Mvh Ingvild.

    SvarSlett