lørdag 17. april 2010

Smi mens jernet er varmt...

Igår kom jammen meg Boligpluss i postkassen min..Digger det bladet, masse fine tips. Og jeg har alltid mange prosjekter i mitt hodet etter å ha lest bladet, det er bare det at jeg som oftes trenger litt hjelp fra mannen i hus. Men han jobber jo dobbelt fra før og litt til..pluss masse prosjekter som er begynt på fra før..hihi. Dakar han har det ikke lett. Han skjønner ikke helt disse ideene mine alltid, og særlig liker han ikke at det som oftes er helt unødvendige ting, i hans øyne vel og merke...Men idag stod jeg på mitt enn så surmult han ble, og satte han i arbeid..

Vi startet med to gamle sildekasser..

Og noen runde stokker...

Og vips hadde jeg ett flott plantebord!!!!(ideen er hentet fra boligpluss)

Jeg digger det, og kjapt gjort var det og, flinke mannen min...

Denne gamle zinkbøtta har jeg hentet på landstedet til svigers, og elsket den fra første stund..

Og nye krukker er innkjøpt til sommerens planter, de flotte urnenen fra mestergrønn til helt utrolig pris..Og måtte jo ha litt forskjellige størrelser og .



En gammel sildekasse tilovers som det blir planter i til sommeren står klar på siden. Fikk tak i en gammel metall plante med kanter som passet oppi, så jeg kanskje skåner kassen litt. Den er vel ferdig eldet fra før..

Min mann var heldig å datt over noen gamle trinser på jobben, og de er brukt som hjul på plantebordet i den ene enden, helt toppers..

Og til slutt idag, jeg har da fått plantet noen få stemorsplanter, de resterende blomstene jeg vil ha må nok vente litt til på varmen..


Plantebordet har ikke fått sin rette plass enda, vi drenerte jo sist sommer, og dekket rundt huset er laaangt fra ferdig enda. Vi ska legge gamle brostein fra stavanger sentrum og lage en uteplass..pluss pluss,hihi..Men ting tar jammen tid når jeg ikke er alene om det.

Ellers fikk jeg endelig pakket ned påskepynten i hus. Er så mye å gjøre om dagen at tiden strekker langt fra til til alt. Ska være med på en utstilling i mai sammen med min kjære tante som har denne bloggen Renates skrik. Ska ha med både mine bilder og litt barneklær, så her jobbes det virkelig for å få det ferdig, samtidig som mye ute ska taes før varmen kicker inn.

Og for ikke å snakke om unger som ska ha sitt, og mannen jobber jo som sagt dobbelt, så mye gressenke for tiden. Men gjett om jeg begynner å bli vant med det!! Her om dagen minte mannen i hus på om at han sku på øvelse, jeg merket han var nervøs til tusner..Men han fikk ingen reaksjon, annet enn: jaja, samma det!! Så han ble overrasket, men tror nok det letter litt av trykket hos han og,hihi..

Nei nå ska jeg i malingen, ett annet ansikt er underveis, og tusen millioner takk for herlige kommentarer på mitt siste bilde..Det varmet kjempe godt..Masse klemmer...Kos dere denne herlige lørdagskvelden...

21 kommentarer:

  1. Kjempesflott plantebord :)))
    Så kreativ du er... Og flink mann du har ;)

    Ha en fin lørdagskveld
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Plantebordet ble kjempefint. Han er flink mannen din. Klem fra fru Strøm ☺

    SvarSlett
  3. Hei!
    Flott plantebord! Og nydelige bilder. Godt å få litt hjelp med noen prosjekter...
    Ha ei fortsatt fin helg

    SvarSlett
  4. Hei☺
    Kjempefint plantebord! Og so kjekt å ha!! Såg det i bladet eg og, men tilgangen på slike kassar er dårleg dessverre.
    Ha kjøpt meg slike krukker frå Mestergrønn eg og, har dei inne foreløbig. Såg Bohus hadde fått i grått, vert kanskje nokre slike på meg og☺

    Håpe du har ei fin helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  5. Bordet ble kjempeflott ! Flinke mannen ;-) Nei det er ikke alltid de forstår seg på alle disse ideene våre :-D

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  6. Så kjempeflott, jeg får finne frem kassene mine og sette i gang. Ha en fortsatt fin helg, klem.

    SvarSlett
  7. Neimen...snakk om å hive seg rundt!! Ble knallfint..med nydelige potter og bøtte i!!
    klem

    SvarSlett
  8. Hei igjen☺
    Prisen på urnene var ikkje galen i heile tatt på Bohus heller: eg kjøpte ei lita ei, som er litt større enn den minste på MesterGrønn, til 69 tru eg det va...den største til Bohus er vel på størrelse med den største på MesterGrønn og kosta 199 kr☺
    Løp og kjøp☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  9. Så koselig plantebord du har fått deg :) utrolig lekkert :)
    Klem.

    SvarSlett
  10. Hei på deg og god morgen
    Takk for de hyggelige kommentarene som du skriver, setter veldig pris på dem. Det skal du vite.
    Plantebordet er perfekt! Jeg så også det i bolig pluss og tenkte at det skal jeg lage men ofte så blir det med tanken. Nå etter å ha sett ditt er jeg faktisk ikke helt sikker på om det kun blir med tanken for det ble så tøft. Stilig å ha et slik et og når det er laget på den måten så blir ingen like.
    Her er det symaskinen som skal få kjørt seg i dag. Huset er ryddig og det er bare å sette seg ned å kose seg med kreative sysler. Det gleder jeg meg til. Kjekt å kunne bruke søndagen til slike ting. Ønsker deg en nydelig dag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  11. Veldig veldig fint!!
    Takk for hyggelige ord, skal vise ferdig resultat når den tid kommer;-)
    Krsitin

    SvarSlett
  12. Dette ble bare lekkert!! Så flinke og kreative dere har vært! Jeg savner også et platebord - her var det jo tips i massevis!
    Ønsker deg en flott søndag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. så lekkert det ble, kjempe nydelig:) og så lettvidt det hørtes ut ihvertfall når man har en mann som gjør jobben;)
    klem

    SvarSlett
  14. Sååååå lekkert!!!
    Det var bare helt nydelig!

    Klem

    SvarSlett
  15. Så nydelig plantebord!! Riktig vakkert ble det!!ღ Dyktig mann du har!ღ Likte detaljene og de herlige trinshjulene! Alt i alt - Lekkert!!!ღ
    Ja, da har du litt å henge fingrene i, så gøy med utstilling!ღ På onsdag får jeg se hva denne nye acrylmalingen er for noe, spennende! :)
    Takk for nydelig hilsen fra deg, blir såå glad!ღ
    Ønsker deg en herlig kreativ uke!!
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  16. Hehe - må si at jeg jo på sett og vis kan forstå mannen :) Men bordet ble veldig fint da... :)

    SvarSlett
  17. Fy søren, så flott!!! Gjett om det skal prøves :D Så snill mannen er da, som hjelper til. Men det er jo det de er til ;o) hehe. Så spennende med utstilling da, gleder meg til å se bilder!!

    Hvor får man forresten tak i sildekasser??? hehe

    Ha en strålende kveld! Klemmer

    SvarSlett
  18. Wow for en super ide. Den blei jo bare så flott.Ha en flott tirsdag:)

    SvarSlett
  19. Dette ble utrolig fint..likte det kjempegodt! Veldig oppfinnsomt! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  20. Helt utrolig stilig!! ;)

    Dette falt jeg for!!

    SvarSlett
  21. Det plantebordet ble fantastisk fint! Kanskje jeg burde rote litt rundt i kjelleren og se hva jeg finner... se om jeg kan lure det inn på "å gjøre" listen min (blir vel plass nr. 93, tenker jeg *smil*)

    SvarSlett