mandag 31. mai 2010

Loppis og antikk, og planteloppemarked...

God kveld alle sammen..Akkurat komt meg inn fra terrassen, på denne tia har vi sola til 2100, deilig..Og lengre blir det i sommer!!!
Selv om jeg har hatt mye å gjøre i det siste, har jeg fått med meg litt annet og, bursdagsfeiringer, hele 3 stk. Datter ble 4, mann ble 30 og svigerfar ble hele 70 år, så kaker og pakker har det vært mye av. Og en av feiringene ble jo holdt i Stavanger, og da må jeg jo alltid innom mine faste butikker og div. Men nå har jo sommeren begynt og da holdes det alltid loppis, brukt og antikk marked på Nytorget. Og der er det alltid mye å finne, jeg kan bruke flere timer, til mannens store fortvilelse. For han ska som regel alltid være med, om det er for interresse eller bare bremse lommeboken, ja det kan man jo lure på,hihi...
Men her er noe av det jeg fant meg sist...

Denne tønna skrek etter meg, og ikke så dyr heller, gav 200 kr. Og nå bor min lavendel på stamme oppi..Nydelig patina på den.

Og stemor digger jeg, så de pryder rundt stammen..Lysgult og blått ble knall lekkert.



Og jeg har lenge leitet etter en gammel zink balje, men som vanlig liker jeg ikke å gi for mye, derfor tar det sin tid. Men her kom jeg altså over en, vel er det en litt mindre enn de vanlige, men de er vanskeligere å få tak på og passet meg perfekt til 150 kr....

Bacopaen henger så fint over kanten, både hvite og blå. Disse plantene har jeg mange av, de er så kjekke. De blomstrer hele sommeren, krever ikke mye, vann daglig, og kniping...

Jeg har jo stor tomt, og vi har og en fyll plass for kommunen. Massen ska senere brukes til å slette ut noe av tomten. Men med disse lassene har det komt mange nye "ugress" blomster, og de fleste veldig fine på sin måte. Og idag måtte jeg plukke noen å sette i ett par av mine mugger. Syrinen og Forglem meg ei kommer fra hagen da...



Og idag var det reklamert for planteloppemarked i Vennesla, nærmere bestemt Bommen Museum. Ett herlig sted, flott gammelt hus med en herlig hage. Bildene er tatt med mobil her da.


Og her har min elsk/hat bil lurt seg med..Elsker den når alt fungere og ikke koster skjorta, men hater å bruke mye peng på bil..




Vel inne på markedet fikk jeg øynene opp for Sort Iris, en flott lilje..Jeg kom seff litt tidlig og de kunne ikke begynne å selge før anonsert klokkeslett, og det skjønner jeg jo. Men jeg stilte meg opp i boden der den var og ventet spent på at klokken sku slå 1800. I det jeg venter dukker det opp en kjenning av selgeren i akkurat den boden, og hun ser seff den jeg vil ha..Og hva skjer??? Å joda hun ber selgeren sette den til sides, for den ville hun ha, og der føyk den rett foran nesen min!! Gjett om jeg ble litt snurt da, og med det glemte jeg helt å ta bilder videre. Jeg kjenner jeg fremdeles føler meg lit snurt, men jeg trøster meg med at hagen hos oss ikke er planleggbar for blomster enda, og bedene er fulle. Vi har nemlig flere flytteprosjekter på div ting i hagen, og det tar sin tid.
Nei, nå ska jeg nyte resten av kvelden foran tv boksen, nesten glemt hvordan den funker,hihi..
Kos dere, masse klemmer....

12 kommentarer:

  1. Åååå... Så irriterende! Kjenner jeg blir litt sur på din vegne her. ;-)

    SvarSlett
  2. Planteloppemarked, det har jeh aldri vært på. Spisse albuer der også skjønner jeg :-)
    Men ellers så må jeg si at du hadde gjort noen flotte kjøp!
    Klem fra LIV

    SvarSlett
  3. Så flotte blomsterbilder du viser! :) Spennende med planteloppemarked, det har jeg ikke hørt om før.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  4. hei på deg,
    så nydelige funn du har gjort,likte den tønne så godt,
    nydelige bilder.
    ønsker deg en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Den tønna var sååå kjempelekker!!!For et funn!!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  6. Veldig lekker tønne og mange flotte detaljer ute hos deg. Me like:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  7. Så masse fint du har kjøpt:) høres artig ut med slike loppemarked. jeg har aldri vært på et slikt, men kunne godt tenke meg det:)

    klem♥

    SvarSlett
  8. So fine ting du har fått deg på loppemarkedet! Og so fine blomster du viser!

    Ah so irriterande å bli snytt for planta på den måten! Skjøne du er irritert!!
    Høyrest artigt ut med plante-loppemarked☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  9. Tusen takk for varmende kommentar.
    Må du ha en fin uke.
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Så fin tønne og balje du har fått deg..

    moro å gå på planteloppis...men utrolig irriterende at noen bare kan få plukke sette av før åpningstid..


    Ønsker dege nf in dga.:
    O=)

    SvarSlett
  11. kjempe lekker tønne :) Nydelig patina :)
    Så irriterende med den planta...

    Ny dag i mogen, håper onsdagen blir fin :)
    Klem

    SvarSlett
  12. Så mange flotte sommerslige bilder du viser! Er helt enig med deg; det er stas når en får noe en slipper å betale "skjorta" for! Likte både tønna og baljen veldig godt - heldig der:o)

    Veldig synd at folk presser seg frem med vennskap og kjennskap på slike loppemarkeder. Skulle vært proffisjonelt og likt for alle.

    Ønsker deg en deilig morgendag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett