tirsdag 15. juni 2010

Litt fra hagen, og ett loppisfunn...

I min hage vokser der litt av hvert, mye plantet av tidligere eiere uten noen form for system vel å merke..Men har nå planer på sikt åfå litt orden, flytte litt rundt, plante noe nytt. Men det er ikke høyest på prioriteringslisten kan man vel si, iallefall i følge mannen i hus..

Igår plukket jeg inn litt av mine syriner, har endel store, så kan plukke i haugevis..

Bare synd de ikke varer lengre enn de gjør..

Her om dagen fikk jeg med meg to Passions blomtster hjem, de kostet meg bare 100 kr for to..

Og de står fint ute på sommeren, og de er artige å se på..

Litt flere syriner, her satt i den nyeste muggen/kannen i emalje..Den fikk jeg med meg fra stavanger sist. Og jeg digger den, flott patina og utrolig stor. Må være en av de største..

Noen liljer fra hagen har og fått plass..

Den er hvit, med en anelse blått i, helt nydelig...

Og til slutt idag ville jeg vise frem denne...Danske hortensia, hjelpes meg så flotte de er...Blomstene er så nydelige, og fargen er jo bare herlig...

Litt annerledes enn den vanlig...

Den ska få sin plass på den nye uteplassen..Må bare bli ferdig først,hihi...


Dagen i dag har ikke vært særlig produktiv, fått skrapt, pusset, vasket og malt ett strøk på en stol. Idag har ungene vært krevende, og da får ikke ho mor gjort unna mye nei...
Men avogtil blir det bare slikt, vanligvis er de nokså ok å ha selv om man har noen prosjekter på gang. Vi har nå stor hage, og mye for dem å finne på, men det er rart med det..det de har hjemme er alltid mest gøy hos andre...
Nå sitter jeg da her, med bleking i håret, farge på brynene, og det klør så i hodet...Det er min kjære mann som må ta etterveksten min bak, men han er flink,hihi..Men så deilig å få dette gjort, dette sku vært gjort for snart 2mnd sia..Så tenke seg til for en ettervekst, og for ikke å snakke om vel lyse bryn, som du så vidt kan skimte hvis sola skinn..

Nei, klesvasken må inn, og dusjen må å få gang på seg..
Kos dere med fotball ikveld, det ska ikke jeg..hihi
Klems..............

14 kommentarer:

  1. Syriner og Hortensia *mmmm*, mine favoritter :-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Nyyydelige syriner og hortensia!!!

    Ting går ikke alltid som planlagt med barn i hus... ;)

    Her er det heller IKKE fotball! Men ca 4 mål gress som skal slåes..og en ny hvit/rosa iris som skal plantes!

    Ha en fortsatt trivelig kveld :)

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  3. Jeg fortsetter på *mmmmm*
    Deilige bilder av vakre blomster!

    Stillinga er 1-0 til Brasil... he he....
    (jeg leser blogger med tv'en på i bakgrunnen)

    SvarSlett
  4. Hei ♥

    Vakkert!!! :)) Har du laget eller kjøpt dem sinkpottene med skrifter på selv?? Gud så stilige dem var!!! Likte dem såååå godt :)

    Flott blogg ♥ Ha en herlig kveld videre :)

    Klem klem :))

    SvarSlett
  5. Såååå kjempe fint det ble :)
    lekkert med syriner og hortensier :)
    Fine sinkpotter også! :)

    Ha en flott kveld videre!
    Klems

    SvarSlett
  6. Kjempefine blomster-skikkeleg sommarstemning hos deg☺

    Eg tenkte eg skulle få med meg 2 omgang av kampen etter at eg hadde lagt min 6 veker gamle skjønne sønn-men ikveld bestemte Elias seg for at han ikkje skulle vere enkel å legge..gjekk for å legge han rett før første omgang begynte og kom opp att i stova når det var 5 min att av 2 omgang...jaja☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder! :) Det er så koselig med syrin - og så dufter de så godt!

    Klem

    SvarSlett
  8. åååå.... den danske hortensia var virkelig flott :)

    SvarSlett
  9. Så nydelige blomsterbilder,blir aldri lei av det,skjønnt. :))Klem.

    SvarSlett
  10. Ja syrin er nydelig..og for en duft...
    den Hortensiaen er bare så fin... har den på jobben og jeg har siklet etter å kjøpe ..må vel kanskje ta med en dag..

    klemmer O=)

    SvarSlett
  11. Så mange flåtte bilder:) den danske hortensiaen var nydelig:)
    liker også godt syrin og gleder meg til vår begynner å blomstre, sommeren er ikke helt kommet til nord Norge enda:(
    ha en fin dag:)
    klem<3

    SvarSlett
  12. Hei og tusen takk for koselige ord inne hos meg :) Så fin blogg du har :)

    Forklekjoleoppskriften jeg bruker fik jeg av ei venninne og hun har hermet og gjort om litt på ett mønster fra "Sy til barn 1-4 år" av Rikke Misciattelli. Den kan lånes på biblioktek så kan du skrive av mønster. Ellers finnes en annen oppskrift her: http://www.ohelene.net/blog/?p=240 Så kan du velge med eller uten knapper :)

    Så flott speil du har nedover i bloggen. Og ett slikt gammel feiebrett er klart som dørskilt her også, må bare male huset og ytterdøra før det skal opp :)

    Klem

    SvarSlett
  13. Nydelige blomsterbilder!!
    GRATULERER - du har vunnet en pysj fra Lilleba i min give away!!
    Ønsker du en med rosa print eller blått?
    Ser du har to jenter... Tror pysjen vil passe til din minste
    - hvilken str bruker hun?
    Fint om du kan sende meg en mail :))

    klem

    SvarSlett
  14. så nydleige blomster.. og så koooselige bilder i husveggen!
    flinke mann du har som hjelper til med "etterveksten"...
    er så spent hvor på vestlandet du er på hytte... er selv på vestlandet både hjemme og på hytten..
    klemklem,kose deg..

    SvarSlett