søndag 6. juni 2010

Oppdatering og plenty av prosjekter...

Heisann, en liten oppdatering på div her idag..
Takk for deres mening om speilet mitt. Etter nærmere titt ser jeg at det ikke vil overleve lenge ute i regnvær, så det blir inne. Men har ikke bestemt om jeg ska ha tavle maling i enda, helt eller halvt eller ingenting,hihi...Men nå mangler det bare ett strøk til i morgen, så henges det opp og dilles før jeg bestemmer meg videre..


Disse to gamle uthus dørene ska bli mitt nye bord og benk på vår nye uteplass som er under bearbeidelse. Men trenger litt drivved beis til utebruk, så det ska handles i morgen. Sjefen i malebutikken ler hver gang jeg kommer, for jeg er titt og ofte innom han. Men han er helt toppers, dyktig og hyggelig. Og prisene har han skjønt at han bare må slå av litt på når jeg kommer. Jeg liker å prute der det kans,hihi. Men har heller ikke helt bestemt meg for drivved eller hvit, det blir jo både pledd og duk på de...


Ellers har ungene i år fått lekehytte i bursdagsgave sammen, så det ska å bygges. Her har vi begynt å grave til fundamentet. Neida, vi har ikke lite å gjøre på i sommer...

Med planer om lekehytte, må det omrokeres i hagen og. Planter, bur til kanin, innhengning til kanin og and må flyttes...Her har jeg fått tatt vekk kaninburet og fått flyttet litt planter. Synes det er sjarm med noen store steiner i hagen med blomster og grønt rundt.

Disse liljene blir det blomster på i år...jippi...

Og ved siden av steinen har jeg en flott gammel stor rosebusk, den blomstrer tidlig og er hvit...Både jeg og bier og humler digger den. Noen som vet hva den heter??

Ellers dukker det stadig opp nye planter hos meg hvert år. De tidligere eiere har nok plantet sin del..Men hva er dette???Ugress eller plante plante??

Og så til uteplassen da, den er under bearbeidelse enda..Her har vi lagt en stor helle stein, på veggen over kommer krana og en koselig vask. Rent å pent å vaske seg her...



Vel her er beina til bordet og benken min...

Og en gammel dør som en liten ekstra leevegg når det trengs. I denne kroken blåser det sjeldent, så her blir det varmt kan du tro...Fremdeles mye som gjenstår selv om det er en mini uteplass. Knasteplasten ska kuttes ned og list ska komme..Og pynt og dill, hyller, vinduer osv...

Igår var jeg jo på loppistur...Dagen startet vel dårlig med forsovelse, full panikk og ståhei. Stakkars mannen i hus som hadde gledet seg til å sove lenge sia mor sku ut på tur og ungene borte..Vel avgårde, fikk hentet min kjære bror og det bar avgårde. Halveis fant jeg ut at jeg hadde glemt å gå på dossen, regnet med jeg klarte meg frem til stedet. Hehe, men den gang ei, full stopp på første bussstopp og skogstur next. Min bror satt bare å himla med øynene,hihi.. Vi rakk akkurat ikke åpningen pågrunn av skogsturen. 5 min for sent, da var godsakene borte, men var ikke så mye heller heldigvis..Men det var jo ikke bare ett loppis, så det bar avgårde til neste. Og der hadde de endelig endel, jeg fikk meg to kofferter til summen av 60 kr, en stol til 50kr og et herlig speil til den latterlige prisen av 25 kroner..Gjett om jeg er fornøyd med speilet da...

Men jeg tror det må bli hvit, vel med slitt patina da. Og ja, dere ser sikkert litt av pavilijonen vår i speilet? Det ble en slik i år sia lommeboka ikke var enig i ny terrasse med overbygg som er min drøm. Men denne duger i noen år den og, bilder av denne kommer senere..

Og hjemme hos mamma fant jeg dette gamle brettet. Det ska males hvit med tavla maling forhåpentligvis, og pryde den nye uteplassen vår..Har metall maling, men har aldri prøvd tavlemaling oppå det igjen og heller ikke på metall. Noen som vet??


Nei, nå ska jeg hive meg rundt med malekosten igjen, har noen stoler som skriker etter maling...
Klems fra meg til alle dere herlige damer...

11 kommentarer:

  1. Her var det mye spennende på gang!! Jeg synes den drivved beisen virker så spennende. Har aldri prøvet den selv, men har noe jeg gjerne kunne tenke meg drivvedfarge på.Har du et bilde etterhvert av noe du har malt i drivvedbeis er jeg fryktelig interessert i et nærbilde av det...om det lar seg gjøre?? Kos deg med den deilige sommerkvelden!

    SvarSlett
  2. Rosa di er sikkert ei ,Rosa pimpinnellifolia `Plena` Finlands hvite rose! Den stauden er ei fin staude!
    Ein Akeleie frør seg lett og dukker opp litt her og der.
    Fine lopper, er ikkje heilt for å male så mye av det gamle eg da. men fint blir det.

    Kos deg litt innimellom alle prosjekta dine også da!
    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  3. godt å høre at deter andre som også har programmet stappfult for tiden fremmover:) høres ut som mange artioge og spennende prosjekt:) gleder meg til å se resultatene♥
    bordet og benken kommer nok til å bli superfin, syns drivved beisen hørets veldig spennende ut:)
    ha en fin uke:)
    klem♥

    SvarSlett
  4. Så flotte prosjekter hos deg!

    Drivvedbeis -nytt og spennende foer meg, synes det er så sjarmerende med drivved, men dårlig tilgang på innlandet :)

    Den lille speilet og brettet blir lekkert!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Hei:) Så koselig blogg du har!
    Ser du har mange prosjekter på gang! Kjekt det:) Legger meg til som følger jeg:)

    SvarSlett
  6. Wow, du har jammen mange spennende ting på gang. Smitt meg med litt tiltakslyst er du snill ♥ Flott speil som kommer til å bli aldeles nyydelig når du får malt det hvitt ☺
    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  7. Så gøy med så mange prosjekter! Er utrolig gøy og følge med her :)

    Ha en flott ny uke!
    Klem

    SvarSlett
  8. Å, takk det gleder jeg meg veldig til å se!!

    SvarSlett
  9. Det ble fint med maling og du... jammen masse spennende ting på gang hos deg da..

    bordet kommer til å bli råfint...

    og så kosleig med et eget lite hus i hagen da...


    ønsker deg en fin ny uke o=)

    SvarSlett
  10. Oi.. så mange spennende prosjekter!! :)
    Herlig det blir speilet og bortdet og benken :)

    Har masse å gjøre vi å, blir nesten bare streesende at jeg ikke klarer å gjøre noe.. hehe.. St fint om du gir meg litt tiltakslyst :)

    Ha en flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  11. Skal si du holder på og ordne :):)
    He he vel en gang i tiden skal jeg også i gang med prosjekter igjen :)
    Men alt står på huet her om dagen,og annsvar er er min misjon i hverdagen...
    Ha en strålende uke

    SvarSlett