torsdag 8. juli 2010

Min nye uteplass ferdig.....

Endelig for jeg tid å blogge om den nye uteplassen som har tatt sin tid..Ikke fordi den er så stor, for den er liten og intim...Men ting tar avogtil litt tid, slik er det bare. Men nå er jeg nesten ferdig hvertfall, kanskje kommer det noe mer tilskudd senere, vi får se. Foreløpig så koser vi oss kjempe her i kroken på framsia av huset, en vel lun varm krok. Så er det veldig varmt blir det litt for varmt, så derfor håper jeg at der kommer en liten søt parasol etterhvert. Prosjektet er og gjort på veldig lite midler, mye gjenbruk her ja. Brostenene er gamle fra Stavanger, fått gratis..Dørene som fungerer som leevegg, benk og bord er hentet gratis, bare litt maling der.


Hyllen er en rekved plan, med to søte knekter og to ekstra kroker under..

Leveggen som jeg sikkert aldri får bruk for, men den fungere fint som pynt, og litt mer stæsj for plass..

Begge stolene er kjøpt meget billig på loppis, bare malt...

Det lille treet her er et Kjærlighetstre visst nok, fikk to stk for 100 kr, hihi...

Og denne herlige kassen fikk jeg 3 stk gratis av fra Stavanger, to er brukt til plantebordet mitt som er i ett annet innlegg. De er så nydelige å plante tettitett med blomster i...

En bolle/fat som jeg kjøpte for lenge sia har fått stått ute og fått tidens rann over seg. Flott til hagens roser oppi...

Duken er stoff kjøpt på brukt og antik i Sandnes, 100 kr meteren. Nydelig stoff...

Her mangler en krok som knakk da den sku skrues inn, må få tak i en ny når jeg får tid.

Putene er gamle melsekker med tepper og dyner i, de og kjøpt på brukt og antik i Sandnes, ja jeg liker den butikken, ett must når jeg er i Rogaland. Teppet på benken fikk jeg kjøpt billig på en butikk i Stavanger som sku legge ned, fikk med to lissågodt til 400 kr..Ble ikke noe greit bilde av de, men de passer så fint inn til putene og duken min..

Så her koser vi oss alle sammen hver morgen ved fint vær...


Da har jeg endelig fått vist frem så langt...Vi holder stadig på i hagen, graver, graver og atter graver. Legger ned nye store stein langs veien, tunge løft kan man si...Men det blir så bra til slutt..
Er så deilig å være tilbake her i blogglandia, la inspirasjon strømme på.....
Klems fra meg til dere alle...............

16 kommentarer:

  1. For en herlig krok! Én ting er i alle fall sikkert -det er ikke penger det kommer an på! Skulle gjerne nytt en kopp te og lest en god bok der :)

    Ha en herlig kveld!

    SvarSlett
  2. Så FLOTT uteplassen har blitt...masse inspirasjon :o) Og supersmart levegg - I like it!!! Ha en superduper helg på uteplassen ;o) Klemmer

    SvarSlett
  3. hei Minka.
    såå nydelig dette er da,tenker meg dere har mange fine stunder der,
    så hyggelig en plass,
    mye fint du har pyntet med,lekkert,å billig da,det er jo så kjekt,
    lovely..
    ha en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Hei på deg, så koselig, godt å ha butikken til Tove, kan gå rundt der i timesvis. Kjekt å få noe ferdig ute, sånn er det her også, mye som gjenstår også. Ha en fin helg. Klem.

    SvarSlett
  5. ¨ååå så kooooooselig :)))

    SvarSlett
  6. So fint det var der♥ Er ikkje vanskeleg å skjønne at dåke kosa dåke der nei☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  7. Så fin uteplass du har fått deg! Mange gode ideer og mye gjenbruk. Og ikke minst fin pynt og flotte detaljer
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  8. Så koslig uteplassen ble!
    Veldig kreativt - gjenbruk er bra! Er selv stor tilhenger av det...
    Masse nydelige blomster, veldig fint med de kassene!

    Klem :)

    SvarSlett
  9. Uteplassen din er blitt helt nydelig! Så flink du har vært og fått det til for en billig penge!! Sånt har jeg veldig sansen for - det pirrer kreativiteten:o)))
    Vakre detaljer og passe slitt. Fikk mange tips her hos deg:o)))
    Ønsker deg fortsatt flotte sommerdager.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Så nyyydelig,herlige planter,likte godt den kassen. :)Klem. Ble veldig inspirert.

    SvarSlett
  11. For en fin uteplass... helt etter min smak :)
    sååå fin de putene og duken :) dette kan du :)
    Sååå mange fine detaljer ellers rundt deg å :)
    Ha en fin fredag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  12. Så utrolig flott dere har fått det! Kjempekoselig. Likte veldig godt trekassene med blomster i ;))

    Ønsker deg en flott helg!
    Klem Silje

    SvarSlett
  13. Hei der, tuuusen takk for din koselige hilsen!ღ
    Jeg rekker heller ikke så mye blogging om dagen, men det er vel årstiden og så har jeg en del prosjekter på G.
    Nyyydelig uteplass, tenker dere nyter av vakre dager her .)
    Så mye lekkert!!!ღ
    Titter innom igjen når jeg er tilbake fra ferien .)
    Ønsker deg en strålede sommer videre!!ღ
    Varme klemmer Anki

    SvarSlett
  14. denne uteplasssen likte eg godt...
    det grove linet, eller strien er flott!! deilig når temperaturene er gode og det er liv i uterommet!
    søt kjole har du fått det også...
    kose dere masse videre...
    magny

    SvarSlett
  15. Åååååå så lekker uteplass du har..og de melsekkene; me like;o) Ønsker deg fortsatt en fin sommer der i sør....Klem fra Maliva

    SvarSlett