søndag 11. juli 2010

Se min kjole....

Da vi var på ferie i Stavanger, måtte jeg seff en liten tur i sentrum å titte. Vi pakket båten med vogn og unger i flott vær, kjørte inn til havna og fortøyde. Er ikke den største båten, men alt går...En plass jeg alltid må innom er en butikk ved navn Høyer, de har mange flotte merker, vel dyre da, men avogtil kan man oppleve salg der og. Det var jo det jeg håpet på men ingen hell..
Jeg kom over en herlig strandkjole likevel jeg, jeg prøvde den, og tror nok mannen ikke klarte helt si nei..Men vi inngikk ett kompromi, han hadde sett en dobbel dun dyne på tilbud rett før, og sia han er riktig så kosen og frysen av seg så han sitt snitt..Jeg fikk kjolen mot at vi kjøpte med dyna og...hihi, jeg er jo ikke vanskelig slik jeg.
Slik ser min kjole ut:

Båten ble pakket med både kjole, dyne og pledd...Folk så nok rart på oss der vi kom med det lasset, unger og vogn og studde den lille båten,hihi..


(Bildene er lånt fra OddMolly...)

Her regner det helt vilt idag, så det blir nok innedag. Men vi får ett lass med materialer fra Stavanger, så ut å bære må vi..
Ungene storkoser seg med familiebesøk, de bor i campingvogn i hagen vår..Men inatt sov eldste mann inne hos oss, og de tre holdt det gåenede til klokken var nesten 2230. Men gøy hadde de det hvertfall, godt det er sommer..
Ha en flott dag videre, og håper dere har bedre vær enn oss..(neida, fint med litt regn, plenen trenger det, og ikke minst husvasken inne,hehe)

Klems..............

8 kommentarer:

  1. hei.
    nydelig kjole du kjøpte,klart du falt for den,så vakker du blir,å deilig med dyne å da.er man på tur er man på tur,
    ja regner her å idag,blir å stelle litt inne,
    vi trenger regn nå,såå tørt.
    ha en flott dag med gjester .klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole! I dag blir det oljemuséet for oss. Uten båt :-))

    SvarSlett
  3. Åhh så vakker kjole, bare rå-lekker :)

    Kompromisser er smart og ren win-win :)
    Man lærer etterhvert :)

    Nyt sommerdagene!

    Sommerhilsen fra Tove

    SvarSlett
  4. Heihei!
    Så koselig blogg du har... Og så utrolig flott og koselig uteplass du har fått deg :)
    Ha en strålende flott sommerdag, her regner det
    *Siv*

    SvarSlett
  5. hei :) takk for koselige ord på LykkeLek bloggen min.

    Når jeg syr vaffelsøm i kjolene syr jeg med elastisk undertråd som kjøpes i syforettninger. For å få den til å sy riktig må du nesten prøve deg litt fram med trådspenning på over og undertråden. Tok litt tid før jeg fant ut av det på min maskin. Se i instruksjonsboka :)

    I mamelukkene er det sydd fast vanlig buksestrikk på vranga med 3steg sikksakk :)

    Klem Ann K

    SvarSlett
  6. Hei! DET var lenge sidan sist! Så kjekt at du hadde vore innom! :) NYDELEG kjole! Og kjøpet blir enno bedre, av ei god historie som høyrer til! :)))

    Ynskjer deg og dine ein vakker laurdag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole,et bra kjøp!! Og verdt en ny dyne..:-)
    klem

    SvarSlett