mandag 23. august 2010

Deilig å være norsk i Danmark...

Vi har vært på en miniferie med ungene, jeg, mamma og min bror..Mannen måtte jo jobbe som vanlig...
Her er bilde av en av hyttene som er på feriesenteret Skallarup klit. Et flott sted for miniferie med unger, innendørs badeland, lekeland, golf, idrettshall, bilbane, besøksgård, sykkelutleie, strand, butikker og mat steder..Var helt topp...Tar 25 min fra Hirtshals, så er kort kjøretur.

Og for de som også gjerne vil shoppe og titte på div, er Løstrup 5 min fra feriesenteret. Her lå: spesialforetninger, nydelige butikker, cafeer og restauranter, gallerier i fleng..Alt sammen i en lang trang gate med flotte små hus. Det var overraskende mye å titte på. Et sted jeg gjerne vil besøke igjen uten unger(kanskje mannen blir med neste gang og tar ungene), for jeg har virkelig lyst å titte i alle de galleriene, de lå som perler på en laaaang snor.
Her er et bilde av en av de flotte klesbutikkene, her ble det handlet litt ja...
(bilde lånt fra nett)

Masse flott å se på hvis man har tid...
(bilde lånt fra nett)

Flott natur og strender...
(bilde lånt fra nett)

(bilde lånt fra nett)

Her er et lite museum som ligger blant hyttene på feriesenteret, det var ett gammelt flyktningemottak før..
(bilde lånt fra nett)

Flere nydelig kirker...
(bilde lånt fra nett)

Været på turen var helt greit, for det meste opphold, men været kan fort skifte her nede...

En av de flotte antikk butikkene hadde åpent..men lommeboken var lettere enn jeg hadde håpet...

Masse flott var der...

Mange flotte hus, og rare bygninger som lå på toppen med utsikt over strendene og sjøen..

Her har vi vært på stranda, og herfra starter den lange trange gate opp til sentrum..

Mamma og minsten...


Der fantes også en annen antikk butikk med navnet Den gule længe, den var bare åpen lørdag og søndag, og det passet ikke for oss. Men jeg var utenfor, og for en flott butikk, franske tre og jern dører i haugevis, potter og krukker..Dette var virkelig den flotteste antikk butikken jeg har sett, og jeg så bare utenfor og inn vinduet...Anbefales virkelig å besøke..Hadde ikke kameraet denne dagen seff, hadde tatt veldig lite bilder denne turen derfor lånt noen på nett. Ikke lett uten den fantasktiske mannen min med, og en trillevogn som var vond til tusen, søppel vogn sa min mor og gav opp..hihi..

Idag fikk jeg handlet litt lavendel i løsvekt på AnnasRom og seff litt andre ting.. Men det var ikke lett å finne denne lavendelen, dekoratøren hadde vært der, hehe, vi leita og leita og leita enda mer, tlfer ble tatt..men vi fant det da til slutt, heldigvis..Nå ska kremmerhusene som jeg lagde i går fylles med lavendel, det ska lukte godt i huset ikveld...

Klems....

7 kommentarer:

  1. Koselige Danmark! Tror det blir danmarksferie på oss neste sommer -de har jo alt!
    kos deg !
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere har hatt en fin Danmarkstur. Annas Rom er jo ikke å forakte det heller =)

    SvarSlett
  3. he. he.. du har vært innom de desidert dyreste antikk butikkene i hele nordjylland:))

    si fra neste gang du skal over dammen så kan jeg gi deg noen tips :))

    ha en koselig kveld..

    SvarSlett
  4. Så fine bilder fra danmark... så herlig med en liten ferie da...



    Ønsker deg en fin dag..

    klemmer

    SvarSlett
  5. Gud så lekkert det bilde av skyene var :)
    Og koselig bilde av Tante Anne og Ithilie ved stranden der :)

    SvarSlett
  6. hei igjen..

    hovedbloggen er urban living by me..
    hagebloggen er mest for hagen min i Danmark :) og blogbutikken er for alt skrotet jeg har med meg over grensa :)))

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Takk for kommetar inne hos meg.

    Danmark er et flott land! Jeg håper jeg får besøkt det flerer ganger:)
    Og den antik butikken dere var innom? O lala.. der var mye fint!!

    En en fin dag videre :)

    SvarSlett