onsdag 11. august 2010

Smånips, forandring og litt tårer i øyekroken...

I sommer har jeg nå fått handlet litt rundt omkring, bare ikke fått vist noe enda.. Her i Kristiansand har vi noe som heter Posebyen, og der har de marked hver lørdag på sommeren. Utrolig koselig å gå på, kafe med vått og tørt, tilogmed sjenkebevilning.. Utstillere variere etter været, men alltidd noe å finne.
Jeg har hatt det så travelt at jeg bare har fått med meg ett til nå, men jeg fant noe jeg da..

Denne gammle herlige hengelåsen måtte jeg bare ha selv om nøkkel ikke var med. Men den er ikke låst, så kan jo brukes til pynt..Den har fått sin plass foreløpig. Den er formet som ett hjerte, det er klart jeg bare måtte...

En herlig båndsnelle i flotte farger, med ett flettet natur tau..(ikke brukt kjøp da)

Denne herlige lille dikt boka til Ibsen...

Og denne rare saken, jeg falt for den med en gang, selv om jeg ikke hadde anelse på hva??? Fyrstikker?? Neida, det er en liten sak du kan oppbevare tennsticks i, brette ut å legge en brikke og tenne på og vips kan du sette gryta oppå....

Ellers har jeg da fått flytta litt rundt og byttet ut litt pynt her og der..Slik ser speil hyllen min ut nå.

Og ja, det er en urne dere ser her...Dette er min aller kjæreste Cesar som døde altfor ung, han ble bare 5 år gammel. Han var en Amerikansk staffordshire terrier(for dem som ikke er særlig inne, en sånn som ser ut som pitbull, men er alldeles herlig..) Han var en engel for alle som traff han, det var en veldig spesiell hund, for aldri igjen en slik personlighet. Men nå er det kanskje slik at de som har en kort leveperiode blir velsignet med en herlig personlighet....Han fikk gjennomgå mange operasjoner med sine bein den siste tia, og alt så ut til å gå så fint, men da plutselig ble han så dårlig. Tester ble tatt, sendt hit og dit...Det endte med diagnosen blodkreft, og for en hund er det ille...Det var ikke noe annet å gjøre enn å gi han smertestillende og la han få leve så lenge har orket. De siste dagene var tunge for han, og jeg ble bare nødt å ta avgjørelsen, han måtte slippe. Selv om jeg så absolutt ikke ville gi slipp..det var en hard avgjørelse å ta. Dette er godt å vel 10 år sia, men den dag idag kan jeg ofte felle en tåre..Han er dypt savnet...

Bildet er dårlig, det er bilde av ett bilde..Alle bildene ligger på hardisken til mannen, og jeg har ikke snøring på slike ting...Men jeg ska nok få lagt ut bedre bilder en annen gang..


Idag går det i husvaks og rydding, svigers kommer på besøk idag. Vel bor de i camping vognen i hagen, men vaske må jeg. Og etter å ha ligget rett ut på sofaen i en uke og har hatt overlatt alt arbeidet i huset til mannen..ja, dere kan jo bare tenke dere...Puhh, møe å ta tak i her...Men for all del, mannen har vært topp når jeg har vært syk, men enkelte ting blir bare ikke forventet av han. Det er like godt å la være, heller ta det selv når man orker, for det må mann likevel,hihi...

Sola glimter litt her idag, og idag ska jeg for første gang ut a huset på over ei uke, vel bare en butikk tur..Men det er ett skritt fremover...
Ha en flott onsdag, enten det er butikktur, vasking, jobb eller avslappning....klems

6 kommentarer:

  1. Så søte ting, særlig den hengelåsen !!! :)

    Off trist med hunden da....veldig fin krukke å ha som minne da :)

    Klem :)

    SvarSlett
  2. SÅ masse fint du har kjøpt deg da :) Hengelåsen var kinall!
    Trist med hunden din, et erlig minne med den krukka ja!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Masse ting du har fått tak i da:) Leit å lese om hunden din, men flott å ha gode minner og bilder for å minnes ham;) Vi har 2 hunder og jeg gruer til en gang å må ta avskjed med de. Det er dessverre den dumme delen av det å ha hund, en blir jo så glad i de;)

    SvarSlett
  4. så artige ting du har kjøpt deg :-) posebyen har jeg hørt om, og har tenkt at dit må jeg dra en gang. Skjønner godt at minnene strømmer på når det gjelder lille Cesar.

    Anbefaler veldig å ha høner og jeg synes ikke det er mye arbeid. Mine går i en stor inngjerding, og hadde nok gått fritt om det ikke var for at det er farer som lurer i form av rev og hønsehauk. Jeg har hørt at Moskusender skiter mye,...det er nok ikke så ille med hønene :-)

    Ønsker deg en fiiin torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Uendelig trist å miste en god venn...
    Du har funnet mange fine ting, jeg elsker markeder og loppiser!
    Ha en fin kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  6. Jeg må visst komme oftere hjem, slik at du kommer deg ut, haha:)

    Cesær var one of a kind. Alltid en plass i hjertet mitt til han:)

    Stor klem, helt hjem!

    SvarSlett