mandag 20. september 2010

Søndagstur og alternativmessen...

Søndagen er en herlig dag, og når vi har så flott vær som vi hadde er det enda kjekkere. Vi startet dagen med en tur i nærområdet vårt. Vi har en flott natursti som ender opp ved erverdige Vigeland hovedgård og Løå...En gammel gård hvor der avog til er div arrangementer. For mange år siden var jeg faktisk inne, og flott er det.

Dette er på fremsiden ved gårdsplassen..

Flott inngang..



Nydelige detaljer...

Baksiden mot den store hagen...

Og Løå, den gamle låven som nå er en restaurant kalt Idyllen...

Formålet mitt med turen var å plukke kongler blant de flott lerketrærne som er her....

Ungene storkoste seg på den store plenen...Blir nok siste dag de får luftet sine tær i det fri...


Ellers så gikk turen til alternativmessen litt senere. Jeg og to av mine tanter...Jeg har alltid hatt lyst, men det har aldri passet før nå. Og gjett om jeg er glad jeg fikk det med meg.
Vel er jeg kristen, ikke av den art som går i kirken hver søndag vel å merke. Men jeg har min tro, og jeg tror Gud skapte universet..
Men det alternative vekker mine interresser, ved det mener jeg engler og hjelpere..Det er noe jeg tror på, og synes det er godt vi har dem..

Var mye forskjellig på messen, vi kom litt sent, men fikk med oss hele 3 foredrag pluss ei runde rundt å titte. Vel gikk det i radigt tempo,hehe...

Første foredrag var ved en indianer ved navnet Silverbird, en utrolig koselig herlig eldre mann. Han fortalte om sitt folk og hvordan de har lært seg viktig lærdom gjennom fortellinger. Fortellinger er en veldig viktig ting i deres kultur. Jeg har alltid hatt en sans for dette menneskeslaget, og når jeg tenker på hvor mange de var og hvor mange de er nå...ja, da skammer jeg meg over å være hvit!! Men enda godt vi lever i litt andre tider nå, selv om man vet aldri, krig er noe som alltid vil være tilstedet. Kanskje ikke så smart å gi oss fri vilje, men er glad jeg har det...

Neste foredrag var ved ei dame som var klarsynt og medium. Og dette er noe jeg synes er spenende. Hun fortalte om englene og hjelperne, noe jeg kan relatere meg til. Men jeg datt vel av lasset da hun fortalte at hun snakket med alver og de små mennenskene i trærne!! All respekt for hennes tro, men dette var noe jeg synes var vanskelig å tro på. Og hun mente og at alle valg vi tar i livet er allerde bestemt av våres sjel..og av kjærlighet..Dette var og noe jeg hadde svært vanskelig for å svelge. Tenke seg til at sjelen har tatt valget om å bli voldtatt, nei, dette ble for mye for meg!!

Siste foredraget vi var på var noe helt spesielt, jeg likte fyren ved første stund. Startet med musikk, alle er jo glad i musikk? Og han var ganske så rund i kantene om musikkvalgene, nydelig låter av en svenske og en lettere blanding av metall..Han var en person med beina på jorda, det liker jeg. Han valgte, eller de på den andre siden valgte seg ut noen av sine nærmeste, og kom med beskjeder til dem. Og han traff godt, veldig godt. Han ente opp med å peke på min tante. Det er uhyre sjeldent at min tante blir satt ut, men gjett om hun ble...hehe, jeg måtte flire litt inni meg og der jeg satt og så på henne. Han traff også godt her, og tårnene trillet hos tante, og hos meg. Måtte feste blikket godt ett par ganger for å holde litt tilbake på de tårene, tante prøvde hu og, men det nyttet ikke...Selv om vi ikke kjente vår farfar eller oldefar, så var det så sterkt..en merkelig følelse.
Jeg er glad vi gikk, og jeg er glad vi fikk oppleve kontakten, for det var spesielt.

Jeg tror på engler, hjelpere og at sjeler kan sette seg fast, og at de vandrer litt frem og tilbake ettersom vi trenger dem. For at de våker over oss er det vel ingen som tviler på...?

Hvis dere vil inn å lese innlegget fra min tante som virkelig fikk oppleve kontakt så trykk Her

Nei, ikveld ska jeg kose meg foran tv en stund, har fått vært litt kreativ på agen og nesten ferdig med ett bilde, så er fornøyd med det....
Klems...

5 kommentarer:

  1. Åh for en nydelig plass!! Skjønner godt at dere koste dere her! ;)

    Spennende å være på alternativmessen. Jeg må nok si at jeg har vanskelig for å tro på mye av det. Holder meg til bibelen da ;)

    Ha en super ny dag imorgen!
    Nattaklem

    SvarSlett
  2. Hehe... ja verden er ikke stor :)
    Jeg visste jo ikke om det var deg, bare noe som plutselig slo meg at det var deg. Kan ikke forklare hvorfor.. kanskje en av hjelperne mine som sa fra ;)

    Vi feiret bryllupet vårt på Idyllen, men da het det Løa. Skulle egentlig ha det på Hovedgården, men vi likte Løa bedre :)
    En helt nydelig plass...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. For en fantastsik flott plass da.... skjønner dere koste dere...

    Koselige bilder av dere på gresset...

    Nyt uken =)
    klememr

    SvarSlett
  4. Fin plass, kjekt å ha slike i nærheiten. Spennande messe du har vore på, interessant å høyre kva overbevisningar folk har, så får ein velge sjølv kva ein vil ta til seg eller ikkje.
    God veke til deg!

    SvarSlett
  5. Heisann, ja Vigeland Hovegård er en nydelig plass, har vært her i bryllup en gang.
    - Ja, jeg skal på treffet:)Så da ses vi nok!
    Klem

    SvarSlett